Ärlig är man i gryningen.

När jag tittade på Bonde Söker Fru idag så inser jag hur mycket jag stör mig på tjejer (eller ja, killar också, men det är ju oftast tjejer som säger detta) som säger att de bara kan umgås med såna som är äldre än dem själva för de är så mogna. Ofta flera gånger på raken också. Jag tror det är för att vi andra är så omogna så att vi inte förstår vad de säger första gången så de måste upprepa det. Gärna varje gång man ses. "Jag kan bara dejta äldre killar för killarna i våran ålder de är liksom så himla omogna."

Såhär får jag lust att säga när någon säger så: "Ja, själv umgås jag ju helst med yngre personer eftersom jag känner att jag har mest gemensamt med dem. Helst såna i 2-3 års åldern. Jag skiter ju också ofta på mig, lägger mig gärna på golvet i affären och skriker om jag inte får godis och så tycker jag att det är himla roligt att hälla sand i en hink och sedan tömma ur hinken igen."

En liten tanke bara. Jag känner 25-åringar som beter sig som att de fortfarande är 19. Och jag känner 19-åringar som beter sig som att de är 30. Så jag vet inte riktigt hur man ska bedöma det där. Det är nog framförallt därför jag helst umgås med såna i 2-3 årsåldern. För de beter sig på sin höjd som att de är fem år. Och det kan jag leva med.

(jag och bradley i mitt rum i Brighton. jävligt lättsam kille. i like.)

Nu ska jag plugga lite. Sova är ingen idé att ens försöka för Jimmy ska se på hockey. Tur att man är "ledig" imorgon. Tur att det finns chips kvar också. Tur tur.

Kommentarer
Postat av: Ann

Vad söt han såg ut, lelle Bradley. Hörru, igår skulle jag förklara för en värmlänning det här med reglerna för att ta sig en flipp. Skulle inte du kunna göra ett mer utförligt blogginlägg om det för jag kände att mina kunskaper brast lite vid närmare granskning?

2009-10-29 @ 09:14:51
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: carolina

HAHAHA "jag skiter ofta på mig". jag vet inte, jag brukar inte tänka på det här med mognad och omognad, men hur omogna är inte tjejer när det kommer till konflikter, och hur rationella och lugna är inte killar då? vissa tjejer beter sig som fjorton när det kommer till skitsnack liksom...

supersöt liten kille på bilden förresten!! =)

2009-10-29 @ 11:08:22
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: I Nadjas kök

Tack för din kommentar i min matblogg. Det gör inget att du inte gillar Toscakaka så mycket, själva chokladkakan i sig är mycket god och mäktig så prova gärna den. Ska nu kika runt lite bland dina recept...

Ha det gott,

Nadja

2009-10-29 @ 14:44:31
URL: http://www.nadjaskitchen.se
Postat av: Ät med Nova

Ja det är bara att skriva ut, det kanske är lite lagom läskigt också och jag vill ju inte orsaka hjärtsnörp eller skrämselhicka eller annan åkomma.



Sen kan jag bara hålla med i åldersdiskussionen. Jag brukar bli ungefär lika trött på diskussionen om "manliga och kvinnliga sidor". Som jag inte ens ska gå in på för då kan jag skriva ända tills imorgon och lite måste jag sova innan jobbet, även om det är halvdag :)

2009-10-29 @ 21:20:28
URL: http://blogg.passagen.se/novanen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0