Det är något magiskt i luften.

Yeees. Det snöar nämligen. Visserligen pyttepyttelite, och det smälter ju innan det ens nuddar marken. Men det snöar åtminstone och det är minsann fina grejer det. Jag har dessutom köpt en vinterkappa idag. Jag rände runt halva Göteborg efter en speciell kappa som jag lagt ögonen på.

Sitter ni ner? Håll i er nu; Jag köpte den på *trumvirvel* Gina Tricot. Gina Tricot är min hataffär. Jag tycker de har sjukt tråkiga kläder och ingenting som tilltalar mig alls. Jag har nog också blivit avskräckt efter att vissa av mina kompisar gått in på Gina Tricot och köpt likadana klänningar, tillsammans. För mig är det helt jättekonstigt för jag avskyr att ha likadana kläder som någon annan. Eller ens kläder som liknar någon annans.

Men. Jag såg en jättefin kappa på någons blogg, och den tjejen hade köpt den på Gina Tricot så det var väl bara till att ge sig in i lejonkulan. Spelar de askass musik på Gina Tricot bara för att göra upplevelsen ännu mer obehaglig? Jag vet inte. Jag vet att jag hittade min kappa. Fast i rött blev det när jag egentligen ville ha en svart. Nu ljög jag. Jag har väl aldrig velat ha någonting hellre i svart än i färgglatt, men svart är mer praktiskt. Nåja. Nu har jag den i alla fall. I rött. Så nu kan jag undvika Gina Tricot i några år till. Phu.



Crap, nu såg jag att det här tydligen är "höstens jacka" enligt någon sån där tidning som bestämmer sånt. Jag kanske ska lämna tillbaka den? Man vill ju inte gå runt och se ut som alla andra. Nu har jag visserligen inte sett en enda kotte som har en sån här kappa, men å andra sidan är jag ju aldrig ute bland folk heller. Det här med att alltid vara tvärtom, det är fanimej jobbigt ibland.

Nu vill jag ha ett par öronmuffar. Det är gulligt. Och omöjligt att få tag i tydligen. Det ser jag som en utmaning. Nu ska jag gå och köpa chips och grejer till fredagsmyset. Visserligen ska jag inte ha något fredagsmys för jag ska nämligen vara finkulturell och gå på teater ikväll. Det är med klassen eftersom vi läser dramatik nu. Så ikväll blir det stadsteatern istället för Idol.

Girls - Hellhole Ratrace

Kommentarer
Postat av: Annapanna

stadsteatern är så jävla mycket coolare än idol, vet du hur mycket vuxenpoäng du tjänar ihop nu? EN MASSA! Säkert.. 26! egentligen, det här med pepparkaksglasögon, det borde väl alla optiker köra med på julskyltningen? att dom aldrig tänkt på det! det ska helt enkelt krävas en bosse för roligare städer! <3



(p.s dom spelar bra musik på carlings faktiskt, gå dit och lyssna lite istället ;D d.s)

2009-11-13 @ 15:27:38
Postat av: Annapanna



..och du, en svart basker till den där jackan skulle inte vara helt fel ;) Haha!

2009-11-13 @ 16:55:42
Postat av: carolina

fast det är skiiitsvårt att hitta något man är helt ensam om, så jag har börjat strunta i det. kan bry mig om man är på samma fest som någon som har likadana kläder, då kan det bli jobbigt. men rött är ändå vågad färg, säkert fler som köper den svarta kappan? =)

hihi, det snöar här med, MYS!

2009-11-13 @ 17:41:33
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Malin

Attans, jag visste att det var nåt jag hade glömt! Fick lite brådis nämligen för mamma och pappa kom och hämtade mig på jobbet och de hade redan ställt sig i kön så jag ryckte bara till mig första bästa choklad. Hade aldrig ätit Marabou Non stop tidigare så lite nytt blev det iaf. Får försöka komma ihåg att testa i morgon. Hur många procent kakao är det i den?



Fredag är härligaste kvällen! Möjligtvis lördag också. Mmmh, helg! <3

2009-11-13 @ 21:40:59
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: blåbär

smultron!! fan vad kul att du köpt den där jackan!! jag och denise var på gina för nån vecka sen och så sa jag; "titta vilken fin jacka!" och denise sa "det är en pernilla-jacka!". det enades vi om, och så rätt vi hade =) hoppas allt är toppen!! pussinuss!!

2009-11-14 @ 22:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0