En tragisk dag.

Idag har jag mest varit frusen hela dagen, och nu har jag övergått till att vara sur. Det sistnämnda är för att vi måste städa innan mäklaren ska komma på tisdag och ta kort. Man får ju inte städa på söndagar, det är vilodagen! Och att städa för att någon ska ta kort på en lägenhet som man måste flytta ifrån fast man inte vill känns ju sådär. Så jag är lite småsur. Och kall. Dessutom ska Jimmy lämna mig. Ja, alltså. Han ska åka till sin pappa för att måla vårat köksbord vitt så han ska vara borta i två dagar. Ni förstår ju själva hur synd det är om mig. Jag går mest runt med plutande underläpp, uppspärrade ögon och säger allting med en ynklig röst. Favoritmeningen är: "Du ska lämna mig..." Som vanligt. Det bästa är att det funkar lika bra varje gång.

Äh. Nu ska jag sluta tjura. Jag bjuder på en god paj istället. Paj är ju alltid gott. Så här är våran lördagspaj:



Köttfärs- & Baconpaj

Ca 6 port.

Pajdeg:
2½ dl vetemjöl
75 gr smör
3/4 dl kesella

Fyllning:
ca 300 gr köttfärs
1 paket bacon
1 gul lök
2 dl créme fraiche
salt
peppar
oregano
3 ägg
ca 5 st cocktailtomater
riven ost

Blanda pajdegen. Tryckt ut den i en pajform, nagga med en gaffel. Ställ in i kylen ca 30 minuter.
 Sätt ugnen på 200 grader. Förgrädda pajskalet i 10 minuter.
Hacka löken och strimla bacon. Fräs lök och bacon i en stor stekpanna, tillsätt färsen.
Krydda efter smak. Blanda ner créme fraiche och låt puttra i ca 5 minuter.
Ta av färsröran från plattan. Vispa äggen, blanda ner i färsröran. Häll röran i pajskalet.
Dela cocktailtomaterna på mitten. Lägg dem på färsen. Strö över riven ost.
 Grädda i 30 minuter. Servera med en grönsallad.

Förresten så har jag och Jimmy tagit i hand på att vi inte ska äta onyttigheter på vardagarna längre. Vi får väl se hur det går. Haha. Fast det är ju lättare om man är två förstås. Nu står Jimmy och skalar morötter i köket så han verkar ta det hela väldigt seriöst. Ja just det. En åsikt om eurovision igår... Ehm. Jag har ingen. Jag hejade på Moldavien. Så var det med det. Tack och hej.

The Doors - Riders On The Storm

Kommentarer
Postat av: Katinka

Men vad tråkigt! Måste ni flytta? Hyr ni i 2:a hand eller? Det förstår jag verkligen att det känns surt!

2009-05-18 @ 11:18:37
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jessica

Klart man måste få vara lite sur, städning är ju inte det roligaste man kan göra och speciellt inte när det ska gynna andra.



Pajen ser supergod ut!



Kram!

2009-05-18 @ 14:19:41
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0