Bland sjömän och slynor.

Phu. Vilken helg. Jag är alldeles slut i hela kroppen och huvudet. Men det är det värt för det var himla roligt. Jag sa ju det, att när Clara och Kalix kommer så blir det bäst. Även fast vi inte gick ut på krogen en enda gång, och även fast vi inte alls storshoppade såsom vi tänkt. Vi hade helt enkelt en billig, rolig, trevlig, bra helg.

Vi lärde oss att Clara aldrig haft tandtroll, sen lärde vi Clara att tandtroll inte finns. Hon är fortfarande i chock. Kanske är hon mest i chock över att Denny inte var en ½-meter lång finnig 12-åring som hon hade trott. Varför hon nu tror det om en 20-årig grabbhalva. Jag lärde mig att Denny egentligen är från Gränna och hade jätteroligt åt att han gått på Ribba. Ja, Ribbaskolan alltså. Den ligger i Gränna. Utanför Gränna ligger Visingsö, där har jag bott. Denny undrade varför, det gör jag också ibland. Sen lärde vi oss att det är inne att gifta sig med sina kusiner, uuurk.

Vad lärde vi oss mer? Jo, att man inte ska glömma sitt leg uppe i Falun när man ska till Göteborg. Att det var Clara som lyckades med den bedriften var dock ingen större chock. Kalix lärde sig att Jimmy luktar gott, och sen fick hon se mig och Jimmy pussas för första gången i sitt liv. Jag lärde en norrman texten till Fairytale, även fast jag inte ens visste själv att jag kunde den. Jimmy berättade för alla han mötte att The Balkangirls they like to party like nobody. Själv tycker jag det låter ganska trist att festa som ingen alls, men vad vet jag.

I lördags var vi på fest med temat Sjömän & Slynor. Där fanns det massor med pojkar i sjömanskostym, kanske var till och med Håkan där. Nej, troligtvis inte. Men jag var glad ändå. För i slutet av februari skrev jag det här. Jag håller fortfarande fast vid det, Samtidigt Som är mitt nya favoritband i sommar. Och vem var på festen om inte basisten i bandet. Så nu har jag dumpat Jimmy och hånglat upp basisten. Neeeeej, hoho. Jag skojar bara. Något sådant skulle jag aldrig göra. Förresten hade basisten flickvän, hon var en av dem som hade festen och är kompis med Ann. Ann presenterade mig för basisten och jag tjatade av någon anledning på honom att de skulle åka till Falun och spela på Phone Me. Jag vet inte varför, jag vill väl förgylla mina vänners vardag. Jag frågade honom däremot inte om de skulle spela någonstans i Göteborg snart så att jag kan gå och se dem. Smart Pernilla, smart.

På Sjömansfesten var det för övrigt mycket trevligt. Vi dansade och pratade och umgicks och Jimmy fick ragg på en tjej med två hårfärger. Vi fick en ny kompis vi namn Jacob och sen kom Denny dit också. Bara sådär! Nej, jag gick faktiskt och mötte Denny som irrade runt ensam på Andra Lång. Sen blev Clara och Denny ihop och förlovade sig i fyra år. På vägen hem vid femtiden på morgonen var Kalix mest bitter på sina skavsår och sen tappade vi bort Clara. Det gjorde vi förövrigt på fredagen också. Hon är fascinerande den där Clara.

Nu kommer det lite bilder, sen ska jag vila.





Inxs - Suicide Blonde

Kommentarer
Postat av: Katinka

Men du har ju haft värsta bästa helgen - trots att du inte såg Filip då ja. Och Jimmy fick ett ragg med olika hårfärger. Kan ju inte bli bättre haha...

2009-05-25 @ 22:22:57
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Ska vi`?

snälla du. du har ju TAPPAT DET!

2010-05-22 @ 13:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0