Sitter på ett stängsel, håller takten med foten.

Det är helt GALET vad mycket vi ska läsa under det här momentet i skolan. Jag kommer att stå med näsan i en bok för jämnan den närmsta månaden. Vilket jag tror att kunderna på konditoriet kommer att finna en aning otrevligt, men vad gör man inte?! Det är hårt att vara en arbetande studerande kvinna. Hrm, hrm.

Eftersom min kamera bor hemma hos Evelina tills imorgon (den behövde miljöombyte) så bjuder jag på en Dagens Middag sen förra veckan, nämligen sen i onsdags. Då var det sån där våffeldag, men eftersom jag avskyr våfflor så struntade vi totalt i det här hemma och åt istället det här:



För 2 Personer

½ aubergine (eller 1 hel om den är liten)
1 st röd chilifrukt
1 gul lök
2 tomater
spiskummin
gurkmeja
koriander
chilipulver
ca 2 dl vatten
saft från 1 pressad citron

Skiva och dela auberginen i kuber. Rensa chilin från frön och finhacka den och löken.
Bryn löken tillsammans med kryddorna. Tillsätt aubergine och bryn tills den mjuknar. Hacka tomaten.
Tillsätt tomat och chilifrukt. Häll på vatten och citronsaft, låt puttra i några minuter. Servera med pasta.

Pasta Hjul har vi hemma för att jag för någon månad sen fick för mig att jag var oerhört sugen på det. Varför jag var det vet jag inte riktigt, det är ju inte direkt så att den smakar annorlunda än någon annan pasta. Men men. Nu måste jag läsa lite lyrik från barocken. Tydligen skulle man ha läst massor redan tills idag, och jag som gått och trott att jag haft helt ledigt i helgen. Tji fick jag! Lite lyrik, och sen ska jag nog slå på stort och baka en kardemummakrans. Kanske. Snart dödar jag vår granne, de har fan borrat varenda dag sen vi flyttade in. Inge kuuul!

Joe Bonamassa - Stop!

Kommentarer
Postat av: Ann

Pastahjul är min bästa pasta! Och farfalle. Och tagliatelle.

2009-03-30 @ 22:57:10
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Ann

Pastahjul är min bästa pasta! Och farfalle. Och tagliatelle.

2009-03-30 @ 22:57:57
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0