Öppna era trötta ögon och släpp ut det!

Nu ska jag ta igen lite här. Och inte så lite heller. Vi börjar med Torsdagens Middag:



Ca 1 mellanstor sötpotatis per person
Saften från en lime
Olivolja
Sesamfrö

Champinjonsallad:
½ zucchini
ca 5 st salladslökar
ca 6 st champinjoner
½ påse babyspenat

Börja med att borsta av sötpotatisen och skär den i klyftor.
 Pensla varje klyfta med en marinad av limesaft & olivolja.
Strö över sesamfrö. Baka i ugnen, 225 grader i ca 25 minuter.
Tärna zucchinin och hacka salladslöken, skiva champinjonerna.
Stek detta, och blanda sedan med babyspenaten. Servera med en sås.
Jag gjorde min på 1 dl kesella, 1 dl cremé fraiche, 1 vitlöksklyfta och
 grekisk salladskrydda efter behag.

Ja. Jag vet. Torsdag är ju soppdag, men vi hoppade över det förra veckan. Faktum är att en av sötpotatisarna hade hunnit mögla (på fyra dagar, är det normalt?) i skafferiet så Jimmy åt köttbullar istället. Gissa om han gick runt och beklagade sig resten av kvällen över sin middag? Och han gillar varken bakad potatis eller champinjoner, så han hade nog klagat exakt lika mycket om han ätit samma sak som mig. Jag tror mest att han gillar att få låta lite.

Annars då? Jo, jag har fått jobb på ett konditori så jag är nöjd och glad. OM JAG ÄR! Jag börjar med upplärningen på onsdag eftermiddag, sen ska jag jobba några eftermiddagar i veckan och vissa lördagar. Det är ett gulligt rosa litet konditori där jag ska stå och vara gullig och rosa bland alla chokladbiskvier. Stackars mina föräldrar, nu kommer de ha ännu färre anledningar att berätta för mig hur dum jag är som flyttade från helvetet på jorden. Jag har inte berättat det för dem ännu visserligen, man vill ju inte plåga dem i onödan liksom.

Nu har jag grisont i magen, som vanlig känns det som, så jag ska lägga mig på soffan och dricka lite Ramlösa Mango och läsa Shakespeare. Jag återkommer med lite flera middagar senare.

A Band Called Quinn - Fluff Girl

Kommentarer
Postat av: Kalasgott

Oj så gott!!

2009-03-16 @ 16:37:25
URL: http://kalasgott.blogg.se/
Postat av: Ann

Vad roligt! Grattis! Och jag tycker förstås som det står i ett inlägg nedan att ni verkar äta väldigt dyr mat. Det är mest alla ingredienser och att jag och Jolin äter matlåda jämt medan ni verkar få nya, smaskiga smaker varenda dag. Buhu!

2009-03-16 @ 17:54:15
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0