När man är ung, vill man bli hög.

Vårat internet har börjat lägga av lite då och då som det själv vill, det är ganska irriterande. Comhem är väl sådär föga intresserade av att hjälpa till tror jag, med tanke på Jimmys frustration då det händer. Då får man slita med honom ut på en solskenspromenad så han blir glad igen, det har jag gjort idag. I två timmar traskade vi runt i Göteborg och mådde bra. Nja, okej då. Den sista halvtimmen var vi mest hungriga och trötta och jag har av någon anledning fortfarande inte ätit något sen vi kom in. Jag fick frispel och började städa istället. Nu ska jag dock baka en sockerkaka för att förbereda efterrätten vi ska bjuda på imorgon. Och er bjuder jag på Gårdagens Middag:



För 2 pers:

½ förpackning quornfärs
1 st gul lök
2 vitlöksklyftor
ca 4 champinjoner
1 msk krossad rosépeppar
½ dl vitt vin
1 msk grönsaksfond
1 dl matlagningsgrädde
rivet citronskal
2 port pasta

Koka pasta. Hacka löken, skiva vitlök och champinjoner. Fräs detta i en större stekpanna.
Ha ner quornfärsen och rosépeppar och fräs några minuter till.
 Blanda sedan ner vin och grönsaksbuljong och låt sjuda i några minuter.
 Blanda till sist ner matlagningsgrädde och den färdigkokta pastan.
Rör om och riv ner citronskal efter din egen smak. Ät.

Vi åt det tillsammans med en galet god ciabatta med soltorkade tomater i som jag fick med mig hem från jobbet. Nu har jag fått order hemifrån att ta med mig sånt bröd hem varje dag. Synd då bara att det är månadens bröd och slutar tillverkas om 11 dagar. Undrar hur jag ska kunna berätta det för Jimmy utan att han tar fram elpistolen? Nåja. Vi får se hur det går med det. Fortsättning följer så att säga. Nu ska jag baka sockerkaka som sagt.

Samtidigt Som - Denna Sida Mot Fienden

( ja, men det är vår nu och Samtidigt Som är mitt nya sommarkänsla-band. så jag måste liksom. )

Kommentarer
Postat av: Annapanna

Nooo! har han verkligen en elpistol? OMG! Då vet jag inte om jag törs komma förbi, fast å andra sidan verkar han ju vara trevlig mot mig ;P Och varför inte, ibland kan det ju vara skoj att se dig få en rejäl elstöt ;P

2009-03-20 @ 19:27:45
Postat av: Jenny H

vart jobbar du nu nilla?

2009-03-21 @ 12:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0