Men alla har feber i öronen.

Nu har jag gjort första dagen på konditoriet. Väldigt trött i fötterna, väldigt mycket att ta in men också väldigt roligt. Jag blev satt med en broschyr på olika bakelser, kakor och tårtor och sen skulle jag lära mig vad allt hette. Så nu kan jag berätta att bullarna på bilden här nedanför heter krämbulle, en pariserbulle är en sådan som jag skulle kalla vaniljmunk, alltså en sån med vaniljkräm inuti och deg runtom. Men om man gör en krämbulle med kokos istället för socker så heter det Skolebulle. Ja, tänk att man lär sig någonting nytt varje dag.

Igår kväll innan jag gick till Evelina blängde Jimmy argt på mig för att jag tog med fem stycken bullar till flickebarnet, det var tydligen otroligt synd om Jimmy då som bara fick ha runt 15 bullar kvar för sig själv. Idag tror jag att han förlät mig då jag kom hem med 3 semlor och två brödpåsar med olika brödsorter. Vad pojken ska med 3 semlor till vet jag inte riktigt, själv är jag inte så förtjust i semlor nämligen. Men jag kanske kan klämma ner en halv till efterrätt sen.

Nu ska jag fortsätta med maten, sen tänker jag bara ligga i soffan och titta på hockey resten av kvällen. Fast jag vet, jag ligger efter igen. Det är inte mitt fel, det är min designers fel. Och honom tar man hem semlor till. Hmpf.

Fever Ray - If I Had A Heart

Kommentarer
Postat av: Anonym

<3!



Duktigt jobbat idag snygging, I´m impressed! Jag tror att din pojkvän bara håller på Leksand så att du ska tröstmata honom ;D



Jag älskar dig <3

Min solstråle!

2009-03-18 @ 21:43:05
Postat av: Ann

Jag gillar inte heller semlor! Och inte skaldjur... vi har ju ALLT gemensamt! I matväg alltså.

2009-03-18 @ 22:08:34
URL: http://www.derknackarsch.blogspot.com
Postat av: Katinka

Åhh, vad duktig du är!

Och haha..var det här på Vasagrillen där jag bor du sjöng så vackert? Det är ju mitt hamburgerhak ju!

2009-03-18 @ 22:18:03
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0