Jag vet att det är fel men det känns så skönt.

Nu är jag galet hungrig så det kanske är dumt att fortsätta på det här spåret, men jag gör det ändå så jag får det överstökat. Äta hinner man väl alltid göra, när nu tvätten behagar vara färdig och vi har varit och handlat så jag kan laga någonting att äta. I lördags tyckte jag synd om herr von Lindroos eftersom han hejar på ett sånt dåligt hockeylag så då åt vi det här:



300 gr grytbitar av nöt
ca 5 fasta potatisar
2 morötter
ca 5 cm purjolök
ca 3-4 dl vatten
½ dl oxfond med rödvinssmak
2 lagerblad
½ msk gula senapsfrön
salt
svartpeppar

Bryn köttet i en stor gryta. Tillsätt vatten och fond, och låt sedan sjuda i ca 1,5 timme.
Skala potatisen och morötterna och dela dem, blanda sedan ner i grytan tillsammans med hackad purjolök.
Tillsätt lagerblad, gula senapsfrön, salt och peppar.
Låt sjuda i ungefär en halvtimme till tills potatisen är klar.

Ja, jag vet inte varför han är så förtjust i sån här "farmor-mat" som jag brukar kalla det. Långkok och sånt, för det luktar typ farmor och farfars hus när man lagar sån mat. Jag tycker visserligen också om det, men inte lika mycket som Jimmy. Det är tydligen bra mat att grunda med innan man ska supa, det är därför Jimmy gillar det så mycket. Söp gjorde vi dock inte i lördags även om så var planen från början. Det blev hemmakväll istället, jag låg i sovrummet och tittade på Melodifestivalen på datorn och Jimmy tittade på film på teven. Det är så härligt att vara sambos, då slipper man umgås.

Nej, nu förgår jag fan av hunger här. Ner i tvättstugan och sedan mot affären. Innan jag blir sur och grinig och den där kexchokladen i skafferiet får sin vilja igenom. Ja, den ropar på mig konstant men jag ignorerar den bättre än en tonårskille som inte törs berätta för en tjej att han helt enkelt inte är intresserad. Inte för att jag har några erfarenheter av det förstås, INGEN DISSAR MIG som vi brukar säga i Sågmyra.

Marissa Nadler - Mary Come Alive

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0