Egentligen älskar du inte mig,

Idag på eftermiddagen tog jag och Jimmy en promenad på en och en halvtimme i vårvädret. Det var roligt tills det började blåsa och mina öron dog. Ungefär. Plus att jag blev hungrig också, och jag är inte så trevlig när jag är hungrig. Jimmy är egentligen ännu värre, men det skulle han aldrig erkänna. Det är därför jag håller honom konstant mätt. När vi kom hem igen så fick jag ialla fall lagat mat så då lagade jag det här:



½ rödlök
2 st vitlöksklyftor
ca 5 cm purjolök
5 st champinjoner
200 gr kidneybönor
1 röd paprika
1 gul paprika
½ dl majskorn
1 burk creme fraiche
ca 1 msk tomatpuré
0,75 msk grönsaksbuljong
½ dl cashewnötter, naturella

Skär lök, vitlök, champinjoner och grönsaker i bitar.
Fräs i större stekpanna några minuter, blanda ner majs och cashewnötter efter ett tag.
Blanda sedan ner créme fraiche, tomatpuré och buljong.
Blanda till sist ner bönorna och låt koka några minuter. Servera med pasta.

Man blev mätt. Och det var gott. Och blogg.se är mongo och tar bort halva inlägg av sig självt bara sådär så nu tänker jag gå och läsa läxor. Almtunas målvakt är knasig. Även känd som Mark In The Park från Idol 2007 eller när det nu var. Haha. Kul kille. Just det. Sova ja. Eller nej. Läsa om de gamla medeltida gubbarna först. Eller snarare läsa saker som de gamla medeltida gubbarna skrivit. Nu dog Jimmy. Bäst att kolla hur det gick till.

Perssons Pack - När Du Är Ung

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0