DJ'n stönar, men han är okej.

Just nu växlar jag mellan hockey på teven och anteckningsblocket med termlistor över antiken, medeltiden och renässansen. Lite smått irriterande att vissa ord inte går att hitta i vare sig någon av mina böcker eller på internet. Jag får väl hitta på något själv, eller bygga en tidsmaskin och åka tillbaka i tiden till dessa tider och höra mig för. När jag var lite sa min Storebror att man inte kan resa tillbaka i tiden, men om man bygger en maskin som får en att färdas snabbare än ljuset så kan man åka till framtiden. Undrar om han fortfarande håller fast vid det? Det går ju inte att resa någonstans som inte har hänt ännu, haaallååå...

Ja, det här är alltså samma bror som gav mig lät mig använda ungefär fyra stycken bitar av träjärnvägen och bara kunde bygga en liten rund cirkel medan han använde alla andra bitarna och byggde en enorm järnväg över hela rummet. Det värsta är ju att jag var nöjd med min lilla cirkel. Ni inser ju själva hur mycket det suger att vara lillasyster, tur att mamma var dagmamma så att jag i min tur hade typ 10 stycken andra yngre barn att lura hejvilt. Inte för att jag skulle göra något sådant förstås, jag var alltid ett mycket snällt barn. Tyst, tillbakadragen, snäll och försynt. Precis som nuförtiden.

U2 - I'll Go Crazy If I Don't Go Crazy Tonight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0