Den här gången kanske världen förstår oss.

Jag fortsätter väl på samma spår som jag var inne på tidigare och bjuder på Lördagens Middag. Vi hade ju Jimmys pappa och hans fru på besök här i lördags så efter jag jobbat färdigt åkte vi till IKEA och sen när vi kom hem så slängde jag ihop den här middagen, jag har inga exakta mått eftersom jag gick mest på känn men jag ska försöka återge receptet så gott det går. Lördagens Middag:



För 4 personer

ca 500 gr lövbiff
½ rödlök
2 vitlöksklyftor
1 röd paprika
1 burk wokgrönsaker
1 burk bambuskott
2 tsk sambal oelek
1 tsk soja
3 dl vatten
3 msk maizena redning
1 kycklingbuljongtärning
ingefära
chilipulver

Strimla lövbiffen. Finhacka rödlök och vitlök. Bryn i wokpanna.
Strimla paprika och tillsätt denna och wokgrönsaker.
Tillsätt vatten och redning och låt koka upp tills såsen reder sig.
Tillsätt sambal, soja och kycklingbuljong. Smaka av med ingefära och chilipulver.
Servera med jasmineris.

Det gick hem hos alla så jag är nog rätt bra på det där med att gå på känn. Hybris hybris. Nu ska jag sova. Tänk att man ska bli så trött bara för att man går upp tidigt och står och tittar på bakelser hela dagarna. Tur att jag är helt ledig imorgon och får sova hur länge jag vill. Att Jimmy ska upp tidigt gör det ju bara ännu skönare att ligga kvar i sängen, det finns ju inget bättre än att få fortsätta sova när någon annan måste upp tidigt. Konstigt det där.

... And You Will Know Us By The Trail Of Dead - Insatiable Two

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0