Veggie woka!

Idag har jag galet ont i ena benet efter gårdagens klättrande på klippor. Eller vad det nu kan tänkas bero på. Jag är ju lite nojig över mitt opererade knä så antagligen beror det på att jag spänner det benet mer än det andra när jag ska göra någonting lite mer ansträngande med benen. Ganska löjligt med tanke på att det är över 13 år sen jag opererade det, men ganska logisk med tanke på att det fortfarande gör asont att stå/gå på knä eller att slå i just det knäet.

Idag har vi äntligen varit och fyllt på kylskåpet igen också, och sen passade jag på att tvinga i Jimmy lite vegetariskt:



Vegetarisk wok med valnötter

För 2 pers

2 msk rapsolja
2 msk sesamolja
ca 300 gr frysta wokgrönsaker
3 vitlöksklyftor
1 röd chilifrukt
ca 1 dl valnötter
ca 3 msk ingefära
2 portioner kokt jasmineris
ca 2-3 msk sweet chili-sås

Koka jasmineriset. Kärna ur och hacka chilifrukten. Hacka nötterna och vitlöken.
Värm upp raps- & sesamoljan i en wokpanna. Stek vitlöken, chilin och nötterna.
Tillsätt wokgrönsakerna och låt dem bli genomstekta. Krydda med ingefäran.
 Blanda ner det kokta riset och sweet chili-såsen.
Servera med extra sweet chili-sås.

Jag och Jimmy ska bli nyttiga nu, åtminstone på vardagar. Vi började i går morse, och Jimmy klarade sig bra tills igår kväll. Då fick han lov att äta plommonpaj och vaniljglass för att inte pajen skulle bli förstörd. Idag fick han lov att äta upp det sista av pajen och glassen. Men plommon är ju frukt så det räknas inte som onyttigt och han äter ju inte chips eller dricker läsk. Så han är minsann nyttig! Nåja, jag får nog vara glad så länge det inte finns chips här hemma. För chips åker direkt ner i min lilla mage. Nu ska jag titta på finalen av Hell's Kitchen.

The Pretenders - Middle Of The Road

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Vad glad jag blir du blir inspirerad, det är mitt mål :)

Jag tycker verkligen det ska vara så! Man ska göra något vackert & jättegott men med enkla medel & det ska inte behöva ta hela dagen :)



Vad gott med vegetariskt nån gång, jag har också en grönsaksrädd kille haha.

2009-06-30 @ 22:38:37
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: anna

tack för receptet, jag är vegetrian ska testa det där någon dag!

2009-06-30 @ 23:40:23
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan
Postat av: åsa - hello sugar!

eran wok lät riktigt smaskig! det är inte lätt att vara nyttig, jag gör tappra försök då och då men är aldeles för beroende av sötsaker. hoppas ni lyckas bättre. :)

2009-06-30 @ 23:50:41
URL: http://hellosugar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0