Och så blev det grått igen.

Nåja. Det var soligt i två dagar åtminstone. Antal gånger jag har hört skämtet: "Kunde du inte ha lämnat det dåliga vädret i Göteborg?!" är nu uppe i 375 054 gånger. Mamma har dragit det 300 000 gånger. Pappa 75 000 gånger. Och min äldsta bror Niclas 54 gånger. Det är lika roligt varje gång. Jag praktiskt taget ligger på golvet och gråter av skratt. Hoho. De är ju för lustiga. Träningsvärk i magen, det är vad jag har efter att ha skrattat så mycket åt det.

Igår blev jag medbjuden på en runtresa i Asien. 3 månader ska vi vara borta. Det började med att jag fick ett sms från ett okänt nummer där det stod: "Tjena Anders! Sugen på en solresa? Malaysia eller Bali kanske? Mvh. Stefan." Och jag svarade att det kunde jag absolut tänka mig, om Stefan bjöd och så la jag förstås till att jag heter Pernilla och inte Anders men såna detaljer är ju oviktiga. Stefan kunde mycket väl tänka sig att bjuda med mig. Stefan är 37 år och ville egentligen bara vara borta i 3 veckor, men jag övertalade honom att 3 månader är bättre och att vi ska resa runt lite i hela Asien och inte bara stanna i ett land. Minsann minsann, man får ju vara lite framåt och för sig om man ska få nåt här i livet.

Igår var på majstångsresning dessutom. På en onsdag?! Tänker ni. Ja förstår ni. I Dalarna firar nämligen alla små byar midsommar på varsin dag, och Sågmyra har onsdag före midsommar som sin dag. Här börjar midsommar söndagen före midsommarafton och avslutas på midsommardagen. När mina föräldrar var unga hade de dessutom dansbanor i nästan alla byar så de åkte runt från by till by och festade varje dag hela veckan har min pappa berättat för mig. Som en festival, fast man åker till olika ställen. Jag tycker att det låter helt fantastiskt. Dans och fest i dagarna 7. Jag är född i helt fel tidsepok känner jag. Det där hade jag älskat att göra, åka runt och dansa på dansbanor runt hela Siljansbygden.

När jag var på majstångsresningen igår insåg jag att jag saknar mina små knoddar. Åh, det var roligt att se dem. Bänglund bara skrattade och sken som en sol när hon såg mig. Och Elias, han är ju precis lika söt som jag minns honom när han sprang runt där i gräset och gömde sig bland smörblommorna. Min mamma hade tvingat på Elsa och Pippen folkdräkter, hon är inte snäll hon inte. Jag får väl vara glad att jag slapp åtminstone. Förresten kan ju alla modebloggerskor och sånt slänga sig i väggen när de skryter om sina dyra märkeskläder, en väl bevarad folkdräkt kan vara värd upp emot 15 000 kronor. Det är inga dåliga grejer det. Undrar hur arg min mamma blir om jag säljer min? Hennes, mormors, vems den nu är. Nu är den min för det är jag som kan ha den.

Nej. Nu ska jag klä på mig lite. Någon har packat min väska full med bara sommarkläder och klänningar, vilket ju är toppen när det är 10 grader ute. Det måste vara för att det regnar så mycket i Göteborg, hahahahahahaha. Ja, ni ser ju själva hur roligt det är. Världens roligaste skämt ju. En annan rolig sak: Av 6 pers som skulle ha hört av sig för att vi kanske skulle ses idag så är det 1 som har hört av sig tillbaka. Och så undrar folk varför jag kommer upp så sällan. Uhm. Ja. Undrar vad jag ska göra imorgon egentligen? Undrar varför jag är här uppe istället för hemma där folk vill umgås med mig? Ja. Nåja. Jag kan nog chilla imorgon och ta igen det på lördag. För då har vi minsann styrt upp i alla fall. Åååh, jag känner att det kommer att spåra ur och vi kommer att springa runt och skrika: "FÖÖR VIII KOMMER FRÅN SÅÅÅGMYYRA, SHA LA LA LA!" I like it. Klä på mig, leka med Ceebs, det är dagens planer.

Kommentarer
Postat av: Jenny H

men pernilla vi får faktiskt skrika så för vi kommer ju från sågmyra!

2009-06-18 @ 16:10:16
Postat av: Anna Mårtensson

Åh, jag vill också få smserbjudanden om Asienresor :) Ta med mig :P

2009-06-20 @ 16:49:10
URL: http://annamortensson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0