Fan, vad kul med karneval, på med fjäderhatten!

Jag har väl redan skrivit att jag, Jimmy, Ann och Evelina var och tittade på Hammarkullekarnevalen i lördags, men jag tänkte visa lite bilder också. Karnevalen var väldigt lång, och tydligen så arbetar de med sina dräkter och framföranden ungefär i ett år innan det är dags. Det var väldigt mycket fjädrar, glitter, samba, salsa och trummor. Men även folkdans, lindy hop, orkestrar och annat. Så att sitta i strålande solsken på en filt med en cider i handen och titta på karneval var faktiskt inte dumt alls. Det kändes lite som att vara på festival med allt ljud och massa mat och människor i lustiga hattar. Här kommer lite bilder från lördagen:




Mina och Evelinas favoriter var några killar i ängladräkter med väldigt vältränade magar. Anns favoriter var troligtvis hennes lindy hop-kompisar. Och Jimmys favoriter var självklart de lättklädda sambatjejerna. Ju mer hud desto bättre, det var vi åtminstone överens om allihopa. Eftersom jag inte kommer att åka på någon festival i år, (vilket är första gången på ungefär 10 år, kan man ens HA sommar utan festival?) så får jag vara nöjd med karneval tror jag. Nu är det sovdags, imorgon är det jag som öppnar på jobbet, då måste man vara pigg och glad.

Bob Dylan - Forgetful Heart

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vad kul att du var där. Missade tyvärr det i år fastän jag tänkt ta mig dit så det får bli nästa år för mig...

2009-06-02 @ 12:49:58
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0