Ryggbiff med chilismör.

Ja. Idag lyxar vi minsann till det! Men vi får det, eftersom det är söndag. Då får man äta god mat. Det får man alla andra dagar också, men det bör nästan vara söndag för att få lyxa till det med ryggbiff. Vilket kändes jättelyxigt tills min mamma ringde och berättade att de åt oxfilé igår. Såklart de gjorde. Storebror fyllde ju år, då ska det minsann lyxas till det. Och nu är det inte bara oxfilén jag syftar på. Hmpf. Ursäkta. Jag har issues med mina föräldrars sätt att prioritera sina barn för tillfället. Bäst att jag visar er våran fina söndagsmiddag innan jag blir alltför bitter:



Ryggbiff med chilismör och linssallad

För 2 pers

2 ryggbiffar

chilismör:
50 gr smör
1 tsk sambal oelek
1 tsk saft av pressad lime

linssallad:
2 dl röda linser
½ zucchini
ruccola

Blanda ihop kryddsmöret och ställ det i kylen.
Koka linserna. Skölj av dem och blanda med strimlad zucchini och ruccola. Smaka av med kryddor.
Stek biffarna några minuter på varje sida. Servera med chilismöret och linssalladen.

En fråga bara: Hur tusan gör man för att inte linserna ska bli en enda mjuk sörja? Idag blev det bara som en enda barnmatspuré för min del. Det smakade visserligen gott, men det såg verkligen inte aptitligt ut alls. Och man vill ju gärna att det ska fresta ögat också, inte bara magen. Inte minst för att man då slipper höra Jimmy säga: "Uäääääh, det ser ut som spya, fan vad äckligt!" Ja. Han är snäll min man. Inte mot mig kanske, men säkert mot någon annan. Nu ska jag dricka te och äta kärleksmums. På söndagar får man ta en kaka efter maten. Så att de inte blir förstörda. Ni vet.

Rolling Stones - You Got Me Rocking


ja. jag har en stones-period. ni vet, it's only rock n' roll but i like it.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vasaparken Pernilla! Där är han! Men om han ändå jämför allt med spyor kanske han borde få stanna kvar där ju...

2009-07-05 @ 19:25:47
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Jessica

Ser supergott ut, chilismöret ska jag ta och testa på något grillat snart.



Ha en bra dag!

2009-07-07 @ 09:04:54
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0