Låt mig presentera: Spaghetti.

Här händer det grejer ska ni veta. Idag åt vi för första gången spaghetti i den här lägenheten. Jag tror till och med det var första gången vi åt spaghetti tillsammans jag och Jimmy. Ja, där ser man att till och med efter 1½ år kan man hitta på nya spännande saker i förhållandet. Spaghetti är ju väldigt exotiskt. Vi åt det inte ens med köttfärssås. Det här åt vi:



Chorizo i tomatsås & spaghetti

För 3 pers

4 st chorizo
½ zucchini
1 förpackning Kelda Tomato Treat
200 gr kidneybönor
grovmalen svartpeppar
vitlökspulver
pasta rosso

Skiva korven. Tärna zucchinin. Fräs i en djup stekpanna eller en kastrull. Häll över tomatsåsen. Häll av bönorna och häll dem i tomatsåsen bara några minuter innan den ska serveras. Smaka av med kryddorna. Servera med spaghetti.

Ja. Det var ju inte så svårt. Men det var gott. Annars har jag mest lagat mat hela dagen idag då jag jobbar i köket på en förskola den här veckan. Makaroner och köttbullar är ju kanske inte det mest exotiska, speciellt inte i ett storkök då det bara är att ställa in i ugnen och slänga ner pastan i vattenkokaren. Men det är ju roligt att få jobba lite. Nu är det dock mindre roligt då jag har jätteont i magen som aldrig verkar vilja gå över. Jag vill ha en vetekudde!

Kommentarer
Postat av: Malin

Nej, va trist! Fast jag kan tänka mig att de gick ner ändå ja ;) När de blir lyckade är de verkligen försvinnande goda!

2009-07-27 @ 20:44:49
URL: http://getiton.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hur kan man inte ha ätit spagetti på så länge, impad =)



Korvgrytan ser ju hur god ut som helst.

2009-07-27 @ 21:20:43
URL: http://hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0