Den där om att vara hungrig.

Hu, vad hungrig jag var tidigare idag. Hungrig och bitter som fan. Det där hör lite ihop ibland, jag är inte alls snäll när jag är hungrig så bitterheten kom nog på grund av hungern. Så jag begav mig av till Willys och handlade lite. På vägen hem fick jag en ny kompis. Han var kanske 65-70 år och vi pratade om att veckohandla och andra viktiga saker. Äldre människor älskar mig. Jag tror att de känner av min inre tant. När jag kom hem från Willys var jag glad igen, det var nog tack vare min nya kompis. Så jag tog tag i matlagningen och fixade ihop detta:



Vegetarisk pastagratäng

För 3 pers
(fast det skulle vara för 2 men det blev en portion över för mig & Jimmy iaf)

2 portioner pasta
½ zucchini
1 knippe salladslök
2 vitlöksklyftor
1 burk krossade tomater
1 liten burk majs (200 gr)
1 tsk sambal oelek
riven ost

Sätt ugnen på 250 grader. Koka pastan.
Tärna zucchinin. Strimla salladslöken. Skala och finhacka vitlöken.
Låt puttra i en kastrull tillsammans med krossade tomater,
majs och sambal oelek tills grönsakerna är mjuka.
Blanda grönsaksröran med pastan i en ugnssäker form.
Strö över riven ost. Gratinera i mitten av ugnen i ca 10 minuter.

Oh. Det var alldeles lagom starkt och gott och krämigt. Det är så konstigt med mig, jag kan så mycket. Jag kan nästan allting. Utom slalom förstås... Det har jag ett 2 decimeter långt ärr på höger knä som bevis för. Haha.

Samtidigt Som - Bankar I Mitt Bröst

Kommentarer
Postat av: Ät med Nova

Tack detsamma får jag säga, vad många roliga recept det fanns här!! Och åh vad roligt att bara börja prata med någon bara sådär - jag har bott i USA och där gör folk det hela tiden men när jag flyttade hit igen och började flyga på folk till höger och vänster blev de flesta rätt misstänksamma... tyvärr. Tur att det finns undantag! :)

2009-07-13 @ 20:22:09
URL: http://blogg.passagen.se/novanen
Postat av: Åsa/En Sida Med Mat

Oj,oj...den här gratängen ser supergod ut!!

Skulle jag lätt kunna tänka mig,man behöver ju inte alltid ha kött i allt.



Ha en bra dag!

Mvh Åsa.

2009-07-14 @ 07:50:48
URL: http://www.ensidamedmat.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0