Och jag säger: Du måste vara blind, blind, blind.

Vi lagar mat. Jag är hungrig som en varg. Och det har jag varit sen jag kom hem från skolan vid ett. Det här med att ha en hemmaman är någonting jag verkligen rekommenderar. När jag kom hem från skolan idag så hade han laddat ner senaste Kyle XY åt mig, i gengäld hade jag tattat åt mig massor av godis som vi fick på introduktionsmötet idag som jag gav till Jimmy. Jag tog till och med dumle för hans skull, själv avskyr jag dumle. Jag är en sån fruktansvärt omtänksam flickvän. Roffar åt mig gratisgodis till min pojkvän.

I skolan idag var det en föreläsare som pratade om vad man blir av att läsa humaniora ämnen. Man blir ju ingenting, samtidigt som man blir allting. Och jag blev så pepp och började tänka på allt jag skulle vilja läsa. Egentligen alla kurserna i litteraturvetenskap. Men också musikvetenskap, persiska och så skulle jag vilja läsa till konditor och sen vill jag gå författarutbildningen Litterär Gestaltning. Som bara startar vartannat år och har 7 platser. Så det sista är ju mest en rejält fet önskedröm. Som jag i alla fall ska försöka nå.  Man missar 100% av alla skott man inte skjuter. Som Wayne Gretzky så fint uttryckte sig. Sen har jag gjort slut på 6 års studielån och ändå blivit ingenting. Det känns bra det.

Nu ska jag återgå till matlagandet. Sen blir det såklart en Dagens Middag, och eftersom det är tisdag ska jag till Evelina och titta på Andra Avenyn. Traditioner. Det är viktigt.

Lasse Lindh - Ingen Vind Kan Blåsa Omkull Oss Nu


Kommentarer
Postat av: Annispannis

Ingen vind kan blåsa omkull oss nu var nog låten som de tre som grisarna sjöng när vargen skulle blåsa sönder deras hus! HAHA! Jag tror att Lasse trodde att han var en av dom och så kom låten till, lite musikvetenskap du vet ;) Blev du glad nu? PUSS!

2009-01-27 @ 22:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0