Jag ramlar glada gatan fram.

Just nu går mina tankar såhär: kurslitteratur, kurslitteratur, kurslitteratur, kurslitteratur. Måste införskaffas inom snarast möjliga framtid. Massor av böcker. Helst redan innan imorgon. Hur nu det ska gå till. Jag ska ha läst ungefär 120 sidor tills imorgon, i en bok som jag inte ens har. Ah. Det känns skönt att vara sysselsatt igen. Tack och lov börjar jag inte förrän klockan två imorgon. Så jag hinner nog, förhoppningsvis, åka och köpa boken innan. Sorgligt nog kostar boken runt 700 kronor, vilket är ungefär exakt lika mycket som jag har på kontot. Ah. Det känns skönt att vara sysselsatt igen. Det gör det faktiskt. Nu ska jag dricka en kopp te och få bort ordet kurslitteratur ur huvudet. Nu tänker jag på Sapfo och Strindberg istället. Det är inte heller speciellt lugnande. Te. Te. Andas. Te.

Flogging Molly - Between A Man And A Woman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0