Jag ramlar dåliga gatan fram,

Nu ska jag äntligen få lite ordning här igen. Nu när pajen är uppäten, i alla fall nästan hela pajen, och nere i magen. Så nu kommer det en Dagens Middag:

Tomatpaj


1 förpackning Maizena Paj
8 st tomater
1 ½ gul lök
3 msk tomatpuré
riven ost
timjan
rosmarin
färsk basilika

Börja med att göra i ordning pajmixen genom anvisningarna på förpackningen och baka sedan ut degen i en pajform. Skålla tomaterna. Skala och hacka tomaterna. Finhacka löken.
Bryn löken och tomaten tills löken mjuknat, men inte fått färg. Ha sedan i tomatpuré och kryddorna.
Eftersom jag är galen i färsk basilika tog jag mycket basilika, men krydda efter behag.
Täck bottnen av pajen med riven ost. Ha i tomatröran. Täck med riven ost.
Stoppa i ugnen ca 35 minuter på 200 grader. Ät.

Herr von Lindroos var som vanligt skeptisk när det var vegetariskt, men sen åt han upp nästan halva pajen på egen hand så det var tydligen väldigt gott ändå. Och jag kan intyga att det var väldigt gott. Turligt nog för mig blev det två bitar kvar som jag kan mumsa på i helgen. Jag hatar att laga mat till mig själv så jag ska länsa frysen på matlådor i helgen är det tänkt.

Förresten älskar jag min, Evelinas och Jolins kommunikation.
Jag i ett sms till Eve:
"Ska du till Albins fest på lördag?"

Eves svar:
"Jag såg att vi blivit inbjudna, men Jolin ringde mig nyss och sa att vi ska hem till dig på lördag. Hur ska ni ha det?"

Jag:
"Ska ni? Har jag sagt det?"

Jag vet faktiskt inte om jag har sagt det eller inte. Men jag är alltid glad över att få gäster. Speciellt såna fina gäster. Och med det menar jag gäster som tycker om att äta lika mycket som jag gör. Nu ska jag läsa Jonathan Swift och sen ska jag försöka sova. Jag ljög. Jag ska våldta Jimmy först såklart.

Kommentarer
Postat av: Katinka

Vegetariskt igen! Vad duktig du är. Äter ni inte upp så skicka över det till mig. Jag har lite magplats kvar att fylla.

2009-01-22 @ 16:49:32
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0