Och Singoalla tror att...

Öh. Min mage är proppfull. Man ska inte ställa chips, dip och ostbågar framför mig. Jag äter tills jag spricker, som den där katten i sagoböckerna. Nu har jag fått lov att gå ifrån soffbordet för att det inte ska bli som det blev för den lilla katten. Och för att jag fick lov att läsa lite Selma Lagerlöf. Annars tittar vi på Superbad, jag ska döpa mitt barn till McLovin och Michael Cera är så gullig. Idag tänkte jag köpa Juno, men sen insåg jag att jag nog borde lägga de pengarna på kurslitteratur istället. Vi har faktiskt ätit middag också:

Citronmarinerad lövbiff med tagliatelle.



ca 300 gr lövbiff
1 citron
2 msk olivolja
färsk basilika
grovmalen svartpeppar
salt
parmesan
tagliatelle

Blanda olivolja, saften från 1 citron, hackad basilika efter behag, salt och peppar till en marinad.
Lägg i lövbiffen i marinaden och låt stå i kylen i minst en timme.
Koka pastan al dente.
 Blanda sedan när färsk hackad basilika och rivet skal från en halv citron med den färdigkokta pastan.
Stek köttet. Servera med parmesan. Ät.


Nu borde jag verkligen duscha och sen sova så jag är pigg och glad i skolan imorgon. Glad brukar väl visserligen inte vara så svårt, pigg däremot. Aaah. Jag är för mätt för att fungera ordentligt. Dessutom har jag hjärnskakning efter att Jimmy knockade mig inatt. Typ. Nu är filmen slut, så nu kan jag duscha.

Andrew Bird - Carrion Suite

Kommentarer
Postat av: Katinka

Hörru, om du kan slita dig från din matlagning i världsklass så är du lite utmanad av mig.

2009-02-02 @ 09:48:36
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0