Lillebror, bli aldrig som jag.

Jimmy sitter och spanar efter nakna tjejer i grannhuset. Jag skojar inte ens. Själv har jag ont i huvudet och är sugen på varm choklad. I en av mina prickiga små muggar. Men det blir nog en kopp te istället. En kopp te på maten. Det är inte helt fel det inte. Och maten ja. Här kommer den. Dagens Middag:



ca 2 portioner pasta
1 purjolök
ca 10 st soltorkade tomater
125 gr mozzarella
6 st ägg
1 dl mjölk
salt
körsbärstomater
ruccola
parmesan

Börja med att koka pastan och låt den svalna.
Hacka purjolök och soltorkade tomater.
Bryn purjolöken och tomaterna i en stor stekpanna.
Blanda sedan ner pastan i stekpannan och stek några minuter till under omrörning.
Blanda ihop ägg, mjölk och salt. Rör ner äggblandningen i stekpannan.
Skär mozzarellan i bitar och lägg i stekpannan.
Lyft smeten med en gaffel så att även lös smet kan åka ner mot botten och stelna.
Tryck ner körsbärstomater i omeletten alldeles innan den börjar bli färdig.
När omeletten är klar, garnera med ruccola och servera med parmesan.
 Ät.


Man blev fruktansvärt mätt vill jag lova. Det beror nog på mozzarellan. Nu ska vi titta på hockey, hockey, hockey hela kvällen. Och sen ska jag sova tidigt så att jag är pigg och glad när jag ska till skolan imorgon. Så det inte blir som i morse då jag försov mig. Det var mindre lyckat. Men imorgon ska det bli ordning. Minsann!

Mongrel - Art Like That

Kommentarer
Postat av: Anonym

Svara på min blogg fråga

2009-02-05 @ 20:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0