Jag vänder om, hon bara ler.

Nu har jag inte ont i magen längre. Fast det var inte lätt inte att sitta i skolan med det magontet. Det kan vara på grund av det som jag blev sådär som jag brukar bli i skolan. Ni vet, det går så bra i början när man inte känner någon för då har man ingenting annat att göra än att plugga. Sen börjar man lära känna varandra, man vågar vara sig själv och VIPS! så hittar självklart min oseriösa sida mig igen. Min plan inför litteraturvetenskapen är att inte skaffa några kompisar. Idag spårade jag ändå ur och började citera "Det Gör Ont" som exempel på en känslofylld dikt. Förhoppningsvis har alla glömt det tills på torsdag när jag har lektion nästa gång, och om jag har ännu mer tur så känner jag inte igen någon så jag blir lite seriös och allvarsam igen. Tillbaka till blankvers, alexandriner, daktyler och gud vet vad. Både nu och i skolan.

Woodpigeon - If Only I Were A Painter, I'd Paint For The Moon

Kommentarer
Postat av: Katinka

Lycka till med dina versmått. Bra att kunna är det! Väck mig mitt i natten och jag lär köra lite hexameter minst ju...

2009-02-09 @ 21:51:57
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0