Du stod i dörren och sa:

Hu. Jag halkade omkull på vägen till skolan idag och nu kan jag knappt sitta ner, kommer nog att bli ett lagom fint blåmärke snart. Jag får blåmärken hur lätt som helst visserligen, vaknar nästan varje dag med att nytt blåmärke som jag ådragit mig på något konstigt sätt. Förutom blåmärket så kom jag alltså till skolan helt dyngsur om byxorna. Alla andra barnen skrattade åt mig och låste in mig på toaletten... Nej. Nu hittar jag på. Ingen skrattade åt mig överhuvudtaget faktiskt. Mest eftersom ingen kände igen mig då jag hade lockigt hår.

Nu är det i alla fall helg. Hurra hurra! Inte för att jag ska göra någonting speciellt överhuvudtaget, ekonomin tillåter inte det. Men ändå. Det är skönt med helg. Sova ut och äta gott. Det är ju sån där Melodifestival också, man kanske skulle ta och hänga utanför Skandinavium och stalka schlagerstjärnor på lördag? Det låter som ett roligt gratisnöje. Annars har jag ju faktiskt massor av dikter att analysera också, så jag ska nog hålla mig sysselsatt. Jag har ju en man att ta hand om också. Han ska matas och rastas och gud vet vad....

Morrissey - I'm OK By Myself


Kommentarer
Postat av: Katinka

Ja, du saknar inte uppgifter du trots att det är helg. Analysera på och rasta mannen din tycker jag.

2009-02-06 @ 19:05:02
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0