Du är det finaste jag vet.

Idag har jag varit på äventyr ska ni veta! Oj oj oj. Eftersom Jimmy hade ärenden i Mölndal i morse och jag vill ha mini-pajformar så bestämde jag mig för att följa med. Jag har aldrig varit i Mölndal förut, men jag är ju inte den som tackar nej till en utmaning. Så jag hoppade glatt upp ur sängen i morse och gjorde mig i ordning för detta äventyr. Mölndal! Ner till spårvagnen, hoppa på spårvagnen och sen bar det av. Det var nervöst, det var spännande, det var pirr i magen och med flackande blick som jag sedan klev av spårvagnen för att ensam ge mig ut i Mölndal Centrum medan Jimmy pysslade med sitt.

Jag gillade Mölndal. Det var mest en gata och ett torg. Massor av konditorier, riktig småstadskänsla. Vi gillar småstäder som känns som småstäder, vi gillar inte småstäder med storstadskomplex som kan heta till exempel Falun. Riktiga småstäder ska det vara. Och där traskade jag runt i Mölndal och tänkte köpa en prickig sjal men avstod sedan. Mini-pajformar blev det i alla fall. 4 stycken. Så nu är det bara att börja paja. Vi får se när det blir av. Men nu har jag dem. Dock i svart och inte i rosa som jag ville. Men den dagen jag hittar fina rosa så ska jag slå till. Så länge duger det med svarta. Och Mölndal sen. Vilket äventyr. Jag kommer att somna gott ikväll med alla dessa nya intryck att ta in.

Lily Allen - The Fear

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0