Det kan ta slut imorgon eller hålla på för alltid...

Jag lovade en bättring igår, men det gick väl sisådär. Jag vet inte vad jag sysslar med om kvällarna egentligen. Äter godis och slappar teve. Det är skönare att sitta framför teven än framför datorn helt enkelt. Här kommer en försenad dagens middag, alltså en Gårdagens Middag:



Pajdeg:
125 gr smör
3 dl vetemjöl
3 msk vatten

Fyllning:
ca 10 st cocktailtomater
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
ca 10 - 12 st soltorkade tomater
ca 10 - 12 fetaostfyllda oliver
½ dl vispgrädde
4 ägg
salt
grovmalen svartpeppar
1 dl riven parmesan
riven ost


Blanda pajdegen för hand eller i matberedare.
Tryck ut pajdegen i en pajform och förgrädda skalet i 10 minuter på 200 grader.
 Dela tomaterna, finhacka lök & vitlök, strimla de soltorkade tomaterna och dela oliverna om du vill.
Blanda ihop alla ingredienser till fyllningen utom den rivna osten.
Häll i fyllningen i pajskalet, strö över osten och grädda i ca 40 minuter.

Jag skulle nog kunna leva på paj. Men jag tror inte att Jimmy skulle uppskatta det. Åtminstone inte en paj utan kött. Ni anar inte hur synd det är om Jimmy de dagar han inte får äta kött. Det är ungefär som de dagar jag inte får äta chips, vilket då tyvärr är alldeles för ofta. Som de dagarna då jag inte får äta chips inträffar alltså. Kan ingen forskare bara komma på att chips är det nyttigaste som finns och att det borde vara alla människors huvudföda? 

Idag tvättar vi och bakar bullar. Sen ska vi ta en skogspromenad. Shit. Pensionärsvarning. I like it!

Vetiver - Rolling Sea

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0