Allt roligt börjar och slutar med att vi är nere och ute igen.

Jag har ju blivit utmanad av Presentabel att skriva 7 sanningar om mig själv, och eftersom jag har gjort det några gånger förut men alltid använt samma sanningar så tänkte jag idag skriva sju nya. Eller andra kanske det heter. För speciellt nya är de kanske inte. Så här kommer mina sju sanningar:

1,  Jag är fruktansvärt dålig på att ta kritik. Jag menar verkligen DÅLIG, jag blir sur och arg och väldigt, väldigt ledsen om någon kritisera mig rakt upp och ner. Och jag beundrar såna som kan ta kritik som något bra och tänka: "Nu jävlar ska jag visa dem." Själv tänker jag: "Jaha, men då skiter jag väl i det då för fan." Men jag jobbar på det. Inte. Jag jobbar på att folk ska lära sig att linda i sin kritik i sockersöta komplimanger istället.

2,  Om du ställer en skål med chips framför mig så äter jag tills den är tom. Jag kan inte sluta. Det finns ingen gräns när det gäller chips. Det är allt eller inget som gäller i den frågan.

3, Jag är oerhört bra på att hitta på ursäkter till att inte plugga. Det finns alltid någonting som måste rengöras, tvättas, diskas, bakas, tillagas, tittas på, handlas och ja. De flesta känner nog igen sig. Aldrig blir det så roligt att städa och tvätta som när man vet att man egentligen måste plugga.

4, Jag hatar Gina Tricot, Vero Moda och JC. Uuh. Fula kläder. Uuuuh. Fast egentligen vet jag ju inte, för jag har knappt varit in i någon av de butikerna på flera månader så det är ju möjligt att de har förändrats. Men nej. Gina Tricot. Bläää.

5, Jag besvarar nästan alltid en fråga med en fråga. Till exempel. "Vill du ha te?" "Om jag vill ha te? Jaa.." "Har du läst boken tills idag?" "Har jag läst boken? Näeej..." Jag skyller på att det är en arbetsskada eftersom man alltid frågar barn en gång extra så man är säker på att man förstod vad de sa.

6, Och så härmar jag folk. Hela tiden. Överallt. Speciellt nu när folk pratar rolig Göteborgska överallt. Jag märker det inte förrän efteråt heller. Folk lär ju tro att jag är galen.

7, Jag tycker att pannkaka är bland det äckligaste som finns. Uuuurk.

Nu ska vi gå ner till tvättstugan. Fort som fan innan Jimmy dödar mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0