All oro som du har.

När vi var på ÖB i Falköping så köpte jag en burk pesto. Vem kan motstå en burk pesto för 11 spänn liksom? Det är ju mer än hälften av vad de där små burkarna brukar kosta. Igår såg Jimmy att etiketten på burken börjat lossna så han drog bort den, bara för att finna en annan etikett under. Det är kanske inte så underligt, det underliga var dock att bäst före datumet på etiketten under var i augusti 2009, bäst före datumet på etiketten som satt ovanpå var någon gång 2011. Vilken magi! Bara man sätter på en ny etikett så håller varan helt plötsligt 2 år till.

Nu säger Jimmy att han ska ringa till ÖB och prata lite med dem om hur det går till, men jag tycker att han ska ringa till Janne Josefsson istället. Tänk er bara, efter köttfärsskandalen och dunskandalen så kommer: PESTOSKANDALEN! Hela svenska folket kommer sluta att äta pesto bara för att det är livsfarligt helt plötsligt. Aftonbladet kommer starta ett upprop emot pesto. Alla svenska mataffärer kommer be om ursäkt för sitt dåliga hanterande av peston och sluta att sälja det. Vilket i sin tur kommer att göra italienarna jävligt pissed. Snacka skit om deras pesto på det här viset? Ska det vara så behöver vi minsann inte äta deras andra maträtter heller. Och sen försvinner all pasta, ciabatta, parmesan, lasagne och så vidare. Alla pizzerior måste slå igen och istället får vi öppna snabbmatsrestauranger med svensk husmanskost. Utan köttfärs alltså. Eller jag vet inte. Är det okej att äta köttfärs igen nu?

Fan också. Och pesto som är så gott. Det är ju praktiskt taget min huvudföda. Jaha. Nu får man svälta.

Mando Diao - The Shining

Kommentarer
Postat av: Katinka

Och jag som också älskar pesto! Det får bara inte hända!

2009-02-27 @ 19:04:26
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0