Pasta med zucchini & skinka.

Jag ska alldeles strax sätta igång med dagens pluggande, det går inte så bra det där med att gå upp samtidigt som Jimmy. Varken igår eller idag. Jag brukar säga att en superkraft jag skulle vilja besitta är att vara morgonpigg, för i mina ögon är det faktiskt en superkraft. Jag förstår inte folk som kan vakna av sig själva vid halv åtta och vara pigga och gå upp fastän de är lediga. Jag borde kanske sitta och plugga om nätterna istället för det är ju då jag är som piggast.

Nåja. Nu blir det en liten titt på gårdagens middag som bestod av pasta med en god sås:


Pasta med zucchini & skinka


För 4 portioner

4 portioner pasta
1 zucchini
2 vitlöksklyftor
½ dl färsk basilika
ca 300 gr rökt skinka
1 burk créme fraiche tomat & basilika
ca 8 körsbärstomater

Koka pastan.
Dela zucchinin på längden och skär sedan i tunna skivor.
Skala och finhacka vitlöken. Hacka basilikan. Strimla skinkan.
Fräs zucchinin, vitlöken, skinkan och basilikan i en djup panna.
Tillsätt créme fraiche . Dela tomaterna på hälften och blanda ner dem.
Häll av pastan och blanda ner den i pastasåsen. Servera direkt.

Nu måste jag skriva lite hemtenta. Tänk om det gick lika lätt som att blogga, då hade ju hemtentan varit klar på en halvtimme ungefär. Nåja. Allt kan ju inte gå lätt här i livet. Är det förresten jag som börjar bli gammal eller har det inte gått lite väl långt när man kan attenda någons begravning som ett event på facebook? Vem är det ens som kommer på att den ska göra en persons begravning till ett event? Ibland förstår jag mig verkligen inte på dagens samhälle.

Maskinen - Maskinen För Alltid

(för att jag är hip-hop'are i smyg när inte jimmy är hemma.)

Kommentarer
Postat av: Annapanna

maskinen <3

2009-12-02 @ 15:10:58
URL: http://anagoesbananas.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0