Ännu en pastasallad.

Ja. Det blir mycket pastasallad. Men det är ju snabbt, smidigt och lätt. Samt ett bra sätt att tömma kylskåpet på grönsaker som bör användas så snart som möjligt. Dessutom kan man ju variera det i all oändlighet. Såhär såg dagens pastasallad ut:



Pastasallad i ostsås med rosmarin

För 2 pers

2 portioner pasta
1 morot
1 gul paprika
3 salladslökar
5 st cocktailtomater
100 gr kidneybönor

1 pkt Kelda Simply Cheese
rosmarin

Koka pastan.
Skala moroten och "filéa" den genom att skära små tunna skivor med potatisskalaren.
Strimla paprika och salladslök. Klyfta tomaten. Skölj av bönorna.
Tillsätt grönsakerna och bönorna i den kokande pastan
 när det är några minuter kvar på koktiden.
 Värm upp ostsåsen under omrörning och smaka av med rosmarin.
Häll av vattnet från pastan & grönsakerna.
Lägg i en skål. Häll ostsåsen över och rör om. Servera.

Lätt som en plätt. Jag är nog inte så förtjust i rosmarin, inte som ensam krydda i alla fall insåg jag idag. Men om man bortser från det så var det gott. Nästa gång kryddar jag nog med timjan istället. Nu ska jag återgå till min tekopp och Hajen 3. Vilken kanonrulle, vilka specialeffekter, vilken nyskapande handling! Hur svårt ska det egentligen vara att hitta en 10 meter lång haj inne i en lagun? Den frågan är ju mer fascinerande än just det faktum att det finns en sån stor vithaj från första början.

Lily Allen - I Could Say

Kommentarer
Postat av: åsa - hello sugar!

det har blivit en hel del pastasallad här hemma också, men det är ju så enkelt och gott! :)



hajen 3, haha, det var länge sen jag såg den gamla godingen!! :)

2009-08-05 @ 09:16:58
URL: http://hellosugar.se
Postat av: Katinka

Timjan är gott och du är då allt en fena på matlagning. Jimmy ska vara glad att han har dig!

2009-08-05 @ 11:23:34
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: anna

verkar väldigt gott det sär, den ska jag prova, för kasslergrejen funakr inte för jag är vegetarian. Kul att få lite nya tips på mat man kan göra som går fort.

2009-08-05 @ 18:52:49
URL: http://www.metrobloggen.se/fashionhaggan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0