Under fabriksmolnen, jag ser;

Nu har jag lagat latmat två dagar i rad. Men... Jag får det eftersom jag är så himla gullig. Alla andra matbloggerskor skyller på det vackra vädret som ursäkt till att de lagar latmat. Jag ska ju alltid vara kärringen mot strömmen så jag skyller på att jag är så himla gullig. Därför åt vi idag det här:




Fresh Island-gryta Med Ris

För 2 pers.

200 gr lövbiff
1 vitlöksklyfta
1 röd paprika
2 dl créme fraiche
1 påse fresh island dipmix

Finhacka vitlöken. Strimla lövbiffen och paprikan. Bryn vitlöken i lite olja.
 Tillsätt lövbiffen och paprikan.
 Krydda med dipmixen. Blanda ner créme fraiche, låt puttra ihop i några minuter.
Servera med ris och grönsaker.

För att väga upp min lite lätt lata matlagning så bakade jag en äppelkaka så vi har någonting att bjuda gästerna på i helgen. Jo, vi får gäster i helgen. Hanna kommer hit från Falun och Balle kommer hit från Tidaholm. Så vi ska ha fullt hus, fint väder, god mat, dricka, dans, lite shopping och förhoppningsvis lite grill också. Yeah, inga dåliga grejer.

Nu ska jag sova, eftersom jag är en sån där lat bortskämd 80-talist som ska upp och jobba tidigt imorgon bitti på mitt enormt välbetalda jobb som jag, precis som alla andra lata 80-talister, fått av mina curlingföräldrar. Typ. Kan ingen bara ge Amelia Adamo en smäll på käften så hon kommer i rätt balans? Eller låta henne återfödas i min familj och ha mina föräldrar i några år. Det skulle nog ge henne lite perspektiv på tillvaron. Nej. Nu ska vi inte vara bittra. Nu ska vi sova.

Edwin Hawkins - Oh Happy Day

Kommentarer
Postat av: Jessica

Enkelt och snabblagad sånt gillar jag varma och sköna dagar.



Låter som du har en trevlig helg framför dig!

2009-04-24 @ 07:24:38
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com
Postat av: Katinka

Haha.. Lite angrepp mot Amelia Adamo ser jag! Det kan hon gott ha.

Hoppas du stiger upp och är pigg till ditt välbetalda jobb imorgon då.., eller ja, idag blir det nog vid närmare eftertanke...

2009-04-24 @ 12:01:02
URL: http://presentabel.blogspot.com
Postat av: Emilies Skafferi

Låter ju gott det där!

2009-04-24 @ 23:30:31
URL: http://emiliesskafferi.blogg.se/
Postat av: Hanna

De här varit riktigt gott de gumman :)

2009-04-28 @ 17:08:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0