Kom igen! Kom igen!

Hur bra är jag på en skala? Såååå bra. Jag bestämde mig för att jag idag ska ha gjort klart första uppgiften på hemtentan. One down two to go, så att säga. Tänkte att jag sätter mig klockan sex, pluggar hårt fram tills klockan åtta, kollar på hockeyn och sen fortsätter jag. Men ICKE! För redan 19.10 är jag klar med första uppgiften. Sen sprang jag runt i lägenheten ett tag och trallade nån fin sång om att jag är så jävla intelligent och smart och bra på alla vis. Sen ringde jag till Jocke och bad honom att blocka sitt ass. Ungefär i alla fall. Jocke fick en disspoäng, och sen fick jag också en disspoäng. Så nu står det 1-2-1 i dissar. Jimmy har 1, Jocke har 2 och jag har 1. Nu kanske Jocke tycker att mina och Jimmys disspoäng ska räknas ihop, men så är det inte. Det bestämmer jag.

Nu ska jag fortsätta med att vara nöjd över mig själv och så väntar jag på att min mamma ska ringa så att vi kan boka lite tågbiljetter då min mamma, min pappa och lilla Pippen ska hälsa på oss nästa helg. Allt för att Jimmy i helgen på fyllan sa: "Kan inte Pippen komma och hälsa på oss snart? Han är så jävla rolig!" Pippen är alltså min 4-åriga brorson. Så jag berättade det för min mamma och nu ska de komma och hälsa på. Sen ska de lämna Pippen här så att Jimmy har någon att leka med om dagarna. Vad glad Jimmy ska bli!

JJ Cale - Strange Days

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0