Jag kan se mitt namn i tidningsbokstäver.

Jag känner mig hängig och trött, halsen gör fortfarande ont också. Gnäll, gnäll. Förra veckan hade ju Jimmy magsjuka och nu har Evelina också fått det, så det vore ju mirakulöst om jag lyckas undvika det. Illa mår jag visserligen inte, jag känner mig mest på förkylningsstadiet. Jag är nog immun mot magsjuka efter alla år med en mamma som är dagmamma och mina egna år som dagisfröken.

Jag bjuder på Måndagens Middag istället:



För 4 portioner

2 portioner ris
1 burk svarta bönor
150 gr majskorn
1 röd paprika
russin
rostade saltade sojabönor
färsk bladpersilja
olivolja
salladskrydda
grovmalen svartpeppar
salt

Koka riset och låt det svalna. Skölj av svarta bönor och majs och blanda ner med riset.
Strimla paprikan och blanda ner tillsammans med en näve russin och sojabönor efter smak.
Hacka bladpersiljan och blanda ner, krydda och ringa över olivolja. Ät.

Svårare än så behöver det egentligen inte vara. Nu var det meningen att vi skulle städa köket vilket är det enda rummet som inte blivit städat ännu men det är inte lätt att hitta någon lust nu när man är helt slut i hela kroppen. Och mätt är jag också. Nåja. Lite hockey först så kanske städlusten kommer sen. Sooovaaa. Viilaaa. Nuuu. Viiiill.

... And You Will Know Us By The Trail Of Death - Halcyon Days

Kommentarer
Postat av: Jessica

Usch, då hoppas du klarar dig ifrån allt vad sjukdomar heter nu när ni ska ut och fara.

Verkar som det går mycket nu, själv knaprar jag medicin mot halsfluss.



Tycker verkligen du ska testa att göra egna pitabröd, verkligen så mycket godare.



Ha en bra påsk!

2009-04-09 @ 08:46:57
URL: http://www.hallonblabar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0