Jag går på samma gator tills de vänder.

Idag har jag köpt ost för 500 kronor. Ungefär. Okej, jag kanske köpte lite andra saker också. Men huvudsaken var ost. Hela vårat kylskåp är som en ostaffär nu. Det är inte dumt, ost är ju aldrig fel liksom. Man kan ha det på smörgåsar, ha det i mat, baka med det och så kan man ge igen om den är gammal. Vad som nu menas med det. Men det är bra saker det där med ost, det kan man inte neka till. En aning dyrt kanske, men det bryr vi oss inte om i dagar som dessa. Nej, vi konsumerar oss ur krisen helt enkelt!

Annars har jag mest gått runt hela dagen och känt mig som en klimakterietant eftersom det är så kvavt ute. Helt sjukt varmt! Ska det vara såhär varmt i april redan? Jag trodde det skulle bli bättre efter regnet som kom, men icke. Lika varmt fortfarande. Jag får nog leta fram sommarklänningarna. Ehm ja, det är dem jag har använt hela vintern ja. Hm. Nej, då är det inte så mycket att göra åt, jag får fortsätta att smälta bort i aprilsolen.

Nu vill jag att gratängen i ugnen ska bli klar så jag får ääätaaa. Evelina dissar mig idag för att hon ska jobba (vad är det för trams?) så jag får äta chips i min ensamhet. Utan chips för det har jag inga. Jag får helt enkelt se på Desperate Housewives ensam, jag tvivlar på att Jimmy vill göra mig sällskap. Utan chips är jag helt chanslös. Mat. Ge mig! Mat! Äta! Nu!

Josh Rouse - Ugly Stories

Kommentarer
Postat av: Katinka

Ost är perfekt, och likaså värmen. Inga klimakteriefasoner här inte!

2009-04-15 @ 12:27:06
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0