Hundar som oss.

Oj, vilken härlig dag! Jag och Jimmy har varit ute och gått i 3 timmar i solskenet. Puh, det var varmt det. Men så skönt att slippa jackor och uteplagg, bara kunna gå ut som man är. Jag hade nog kunnat välja ett par andra skor, stövlar var lite väl varmt och har man sju miljoner par ballerinaskor så kanske man skulle kunna använda dem någon gång emellanåt.

Under våran promenad hann vi med att besöka The English Shop, där jag köpte en måttsats med "cups" så jag kan baka lättare efter utländska recept. Sen hade jag lust att köpa lite crisps (Kettle's! Mmmm...)  och biscuits också men det fick vara den här gången. Man kan ju inte gå runt med choklad i den här värmen. Det får bli någon annan gång, då ska jag också slå till på en minimuffins-form och alla roliga bakingredienser som fanns där. Okej inte alla ingredienser, men några av dem.

Sen hamnade vi på Balders Hage, den får dela första platsen med Papeterie som favoritaffär hädanefter. Stackars Jimmy fick nästan släpa mig därifrån. Men jag insåg själv att jag borde gå därifrån innan allt gulligt prickigt, blommigt och rosa hamnade i shoppingkorgen. Det blev bara lite bakhanddukar (rosarutiga), en rosa liten ljuslykta och ett anteckningsblock med magneter på baksidan som sitter utmärkt på vårat kylskåp just nu. Jag letade efter en fin kakburk i glas också men det fanns ingen som var det jag ville ha. Nåja, någonting säger mig att jag kommer att komma tillbaka dit ungefär 400 gånger till. Jag hittade jättefina örtkrukor i trä på Panduro sen också men det finns ju ingen plats för dem i vårat kök.

Okej, nu har jag nyss läst igenom det här inlägget och insett att jag låter som en gammal bullmormor. Så för att dra det hela till sin spets kan jag ju berätta att vi såg Ingvar Oldsberg vid Vasaplatsen också, han gick och skrattade för sig själv. Ja, Ingvar. Vilken kille! Man. Farbror. Ja. Ni förstår ju själva.

Nu ska jag titta på hockey. Hoho, Färjestads tränare pratar så roligt så man får ont i magen. Jag återkommer senare ikväll och delar ut lite priser och middagsrecept. Mycket att stå i.

Simply Red - You've Got It

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0