Här kommer lyckan för hundar som oss.

Idag är en sån dag när det känns som att det mesta går emot en. Till att börja med den där jäkla förkylningen som bara finns där och irriterar lite och jag vill bara att den ska antingen försvinna eller bryta ut ordentligt så att jag kan kurera mig. Nu är det bara så att den är där, men inte tillräckligt utbryten för att jag ska få räknas som sjuk.

Annars är det ju bara framtidskrångel och ångest. Jag kan inte komma in på konditor-utbildningen eftersom jag inte gått Livsmedel på gymnasiet eller har 3 års yrkeserfarenhet, och det känns ju rätt blä. Men så som ett ljus i tunneln så har Göteborgs Stad (älskade, älskade Göteborgs stad) en vuxenutbildning på ett år så man får samma kompetens som om man gått Livsmedel på gymnasiet. Problemet där då? Jo, mina csn-pengar för "gymnasial utbildning" är slut efter folkhögskolestudier och allt uppläsande av gymnasiebetyg. Så även om jag kommer in där så har jag inte råd att gå där eftersom det räknas som gymnasial utbildning. Det borde ju gå och fixa så att csn kan låna en pengar ändå, för det är ju antingen 2 år där eller massa fler år på någon annan utbildning och.. Ja, ibland är allt bara så jävla krångligt.

JÄVLA MODERAT-SVERIGE!!! Jag skyller allt det här på alliansen. Mest därför att, egentligen går det ju inte eftersom alliansen vill ta bort csn helt och hållet så att bara rika barn ska få ha råd att studera så egentligen kan jag ju inte skylla på alliansen. Men det känns lättast så. Bättre än att gå och vara arg på sig själv för att jag inte pluggade ordentligt på gymnasiet så jag fick lov att ta igen allt efteråt. Det är ju alltid lättare att skylla på någon annan.

Idag köpte jag en vit spetskjol bara sådär. Jag kommer aldrig någonsin att använda den, men den var ju så romantisk och gullig. Och eftersom det är så himla roligt att leva två stycken på mitt studielån varje månad och bara kunna kasta pengar omkring sig så tänkte jag att det var en bra idé. Det är också jävla alliansens fel. Jag har faktiskt varit så galet snål och sparsam de senaste månaderna så jag var fan värd den där kjolen. Även om jag aldrig kommer att använda den, den var ju så fruktansvärt söt. Skir och sommarfin. I skärgården i sommar, då ska jag ha den!

Usch, vad aggressiv jag är idag känner jag. Det är nog någon slags drog i halstabletterna jag köpte på apoteket förut. Förresten funderar jag på att förbjuda Sandylicious att vara kompis med Jimmys ex, det är väl inte mer än rätt? Hon var ju faktiskt min bästis först! Sandy alltså. Och man vill ju inte riskera att stöta ihop med ens pojkväns ex på någon random fest. Liksom: "Tjena, kul att träffas, du har sett min pojkvän naken!" För det är ju precis vad jag skulle säga. Jag ska bli en riktig falubrud nu och tro att alla tjejer som Jimmy någonsin hånglat med fortfarande är kära i honom. Hur skulle de INTE kunna vara det? Nej. Jag menar det. Nu ska jag dricka te.

Adiam Dymott - Miss You

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0