Den här stunden är resten av mitt liv.

Nu är vi hemma igen efter ett påskfirande i Tidaholm. Här hemma hade mina påskliljor växt som galningar och jag är förbaskat glad att vi städade innan vi åkte för det var himla skönt att komma hem till ett städat hem. Vad har vi gjort under påsken då?

Ja, i torsdags åkte vi till Jimmys pappa och hans fru och åt grillat och mest fanns till. Sen i fredags åkte vi till Tidaholm och gick på 30-årskalas. Det vi kan sammanfatta av den kvällen är väl att Jimmy är sämst och jag är bäst. Jimmy fick till och med en medalj för att han är sämst, den hänger här bredvid. Han är av någon anledning väldigt stolt över den medaljen. I lördags hängde vi mest runt, hjälpte till att flytta om i Jimmys mammas affär (okeeej, jag hjälpte inte till så mycket men jag stod där som ett moraliskt stöd) och på kvällen var vi på barnkalas. Hrm, nej förlåt. Vi var på fest hos Asper och Balle. Men DJ betedde sig som ett barn och sen var det många barn där. Så det var nästan lite barnkalas.

I söndags var det verkligen mest slappande. Jag har plöjt mig igenom de två första böckerna i Twilight-serien, som jag verkligen inte trodde att jag skulle tycka om men faktiskt gjorde. Sen tvingade jag med mig Jimmy på promenad och på kvällen lagade vi faktiskt middag. Vilket var rätt skönt att inte behöva göra de andra dagarna, att för en gångs skull bara få maten på bordet. Fast lika roligt var det förstås att laga mat också.

Idag har vi hälsat på Jimmys mormor och nu är vi hemma igen. Jag var som sagt mest uppspelt över att se hur mina påskliljor klarat sig, haha. Ja, man börjar bli bra gammal. Nu ska jag renskriva alla recept som jag hittat hemma hos svärmor, planera veckans matschema och dricka lite te. Läsa måste jag göra också, det blir nog en lång natt det här...

Timo Räisänen - With A Mask On

Kommentarer
Postat av: Sandra drömkaka

Jo testa min browniekladdkaka med digestive i, den blev mumsigt värre :)

2009-04-14 @ 17:17:50
URL: http://dromkaka.blogg.se/
Postat av: Katinka

Låter som om du haft en bra påsk ju! Och storartat med påskliljorna, att se något växa är kul!

2009-04-14 @ 17:18:04
URL: http://presentabel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0