22 September.

Ja. Jag ska avslöja nu då. Fast det är inte alls så spännande som Hogie hoppas på. Och det är inte alls så spännade som Des trodde när hon skickade ett sms där det stod: "Är du med barn?" Sen var det ingen mer som var nyfiken på vad jag hade att avslöja. Snacka om att jag är poppis. Really!

Nåja. Det jag inte riktigt ville avslöja i torsdagskväll var att jag skulle på arbetsintervju på fredagmorgon. Utifall att det skulle gå dåligt. Arbetsintervjun gick ut på att min chef, Monica, frågade mig om jag kunde jobba direkt. Jag sa ja. Och sen stod jag helt plötsligt iförd kockoutfit och hackade potatis. Så numera arbetar jag som kockbiträde. Det innebär att jag gör allt som inte kocken hinner (läs: vill) göra. Eftersom jag är rätt fond of att laga mat så tycker jag att det är helt okej att hacka grönsaker, göra garnityrer, såser, vinegretter och bre smörgåsar. Mina fötter är däremot inte riktigt lika förtjusta i mitt nya jobb. Men jag tröstar dem med att nu har vi råd att köpa dem nya skor.

Idag har jag stekt fläsk i 3 timmar. Jag luktar stekos. Jag stinker stekos. Jag kom innanför dörren och Evelina sa att det luktar hamburgerhak. Så mycket luktar jag. Jag vill aldrig mer se en fläskbit i hela mitt liv. Jag var inte ens speciellt förtjust i fläsk innan ens, men efter idag kommer jag att drömma mardrömmar om fläsk. Mitt hår hänger i flottiga testar. Jag kunde dra flott från kinderna på mig själv när jag stekt färdigt. Huuuuu.

Nåja. Det är trevligt i alla fall. Trevliga arbetskamrater och mat är ju alltid gott. Nu ska jag se på eftermiddagsteve, sen ska jag duscha för vi ska ut och leka med Frida och Andreas sen. Jag tycker att det vore bättre om Evelina satte sig på McDonalds i några timmar istället för att jag ska behöva duscha. Då luktar vi lika mycket flott båda två. Mmmm.

Gang Of Four - We Live As We Dream, Alone


Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till jobbet :D

2008-09-22 @ 16:25:13
URL: http://mmmalin.blogg.se/
Postat av: hogie

Sweet skit! Grattis som fan! Det var ju klart bättre än om det hade stått "Jag är på tjocken".

2008-09-22 @ 21:13:12
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0