18 September.

Wow! Äntligen svar på Sahlgrenska. De berättade för mig att jag måste ringa kvinnokliniken på Falu Lasarett. Så nu sitter jag i telefonkö till Falu Lasarett istället för Sahlgrenska. Ja, jag säger då det. Ombyte förnöjer. Tanten på den här telefonsvararen pratar dalmål. Det var längesen jag hörde dalmål. Nu ljög jag. Jag hör ju dalmål varannan dag när min mamma ringer och skäller på mig för att jag inte har något jobb, inte har något körkort och mest arg är hon nog för att jag ska vara så jävla obstinat att jag inte skaffar mig en etta i Falun. Ja, jag borde skämmas som går emot strömmen på detta viset. Jag saknar Märta lite. Vi är bra på att vara tvärsom.

Nåja. Det måste fortsätta ringas till Falu Lasarett. Och pluggas lite glosor. HA! HA! HA! Plugga engelska glosor? Jag? Skulle inte tro det. Har jag inte gjort det på 23 år innan så tänker jag fanimej inte börja nu. Idag ska jag äta potatismos!

Noah And The Whale - Do What You Do


Kommentarer
Postat av: hogie

Mmmm... Vi åt också mos idag. Med gräslök i. Fytte fan vad gött det var.

2008-09-18 @ 21:06:33
URL: http://hogieskill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0