Och dessa dar var inte gjorda för mig.

Nu är jag hemma i Göteborg igen. Trött som en rumpnisse och fortfarande ont i munnen. Och här hemma är det bara fattigdom och elände och ifyllning av konstiga blanketter som jag såklart inte förstår ett jota av. Men men. Bonde Söker Fru är ju underhållande i alla fall och dessutom finns det ju nya avsnitt av både OTH och GG.

Idag har jag ätit grynkorv för första gången i mitt liv. Det var Jimmys mormor som bjöd. Jag är ingen korvmänniska överhuvudtaget. Potatismos däremot, det är grejer det. Dessutom har vi kikat runt i massa inredningsaffärer och jag vill ha ett trevånings-kakfat. Det är min våta dröm. Tillsammans med det blommiga durkslaget på Inspiration. Och min servis som finns där, den är vit med rosa blommor och jag är kär i den. Och vinglasen med regnbågsfärgad fot. För att inte tala om en rosa timer och en glöggtunna! Oooh, en glöggtunna. Den var alldeles underbart söt. Om jag hade massor av pengar så skulle jag köpt den på studs. Nu har jag knappt råd med mat, så glöggtunnan får vänta.

Nu ska jag borsta tänderna och sen slöa ner mig i sängen med mina älskade serier. Hoho. Det är härligt att ha ett liv.

Echo & The Bunnymen - Lips Like Sugar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0