Men varför är vi inte fler.

Det var lite roligt när killen som skulle köpa tröjan till slut dök upp, efter att vi har haft telefonkontakt dagligen i typ två veckors tid. Första gången han ringde var jag ju uppe i Sågmyra, så idag när vi såg så frågade han mig vad jag gjort i Dalarna. Då jag sa att jag kom därifrån tittade han konstigt på mig och sa: "Men du har bott här ganska länge va?!" Jag svarade att jag bott här i 2 månader och han undrade vart jag gjort av min dialekt, då han tydligen var född i Falun men hade bott här i 20 år och fortfarande hade den kvar. Det hade han. Jag vet inte vart min dialekt har tagit vägen, jag har visserligen aldrig haft något vidare brett dalmål men när jag är i Dalarna pratar jag åtminstone lite mer än vad jag gör annars. Jag skulle faktiskt vilja prata lite mer dalmål, det är fint. Åtminstone vissa dalmål.

Vidare så ska jag bli bättre på att visa Evelina klart och tydligt när vi möter någon i Andra Avenyn. Häromdagen mötte vi "Hästen" på Avenyn och alldeles nyss mötte vi Liv utanför på gatan. Och Evelina såg ingen av dem, sen klagar hon på att jag inte säger till innan vi redan gått förbi. Så nästa gång ska jag ta tag i Evelina, peka på vem det än är och skrika: "KOLLA EVELINA! DET ÄR ULLA & RASMUS!" Varför de nu skulle vara ute och gå tillsammans på kvällen, men jag och Evelina har bestämt oss för att tro att Andra Avenyn är på riktigt. Liv skulle säkert hem till Marcus nu och koka choklad.

Nu ska jag dricka te och fundera vidare på vad vi behöver till lägenheten. Tevebänk, någonting att ha micron på i köket och kanske ett badrumsskåp. Jag minns inte om det andra skulle stå kvar eller inte. Cd-ställ också. Tur att både jag och Jimmy har så mycket pengar då. Inte. Bara jag får mina fina kakburkar så är jag nöjd.

Sugababes - Sunday Rain

( för jag och hanna bestämde igår att det är okej. )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0