Jag dansar med en flicka.

Fan, vad jag hatar pengar. Jag ska flytta ut till en gård i skogen och bli självförsörjande. Hela dagen har varit ett enda långt tjabbel om pengar. Jag äger 500 kronor, varav 400 egentligen är Jimmys. Alltså äger jag 100 kronor, och det kanske är det enda jag äger fram tills mitten av januari. Jag går runt och är på väg att börja gråta mest hela tiden. Det skulle ju vara ganska skönt att veta att man har råd med mat och hyra i alla fall. Snälla kära goda alfa-kassan, försörj mig! Snälla kära Gustaf, köp min trumpet!

Som att det inte vore nog så behöver vi 3500 tills imorgon för att betala första halvmånadshyran i förskott. Jag ska nog gå ner på Avenyn och sälja mig. Jimmys föräldrar kanske är snälla och förbarmar sig över oss. Själv kan jag inte ens med att ringa mina, med tanke på att de inte gett mig ett öre sen jag var 12 och fick börja ta hand om mitt eget barnbidrag. Fast det vet jag ju, att om jag VERKLIGEN skulle behöva så skulle de ställa upp. Det är bara det att jag inte kan med att be dem. Åh. Jag hatar pengar. Speciellt MYCKET pengar. Varför ska allting kosta MYCKET pengar?

Nu ska jag titta på hockey. Bengt-Åke, han är en glad prick han. Honom skulle jag vilja bjuda på middag.

Rachael Yamagata - Horizon

Kommentarer
Postat av: Saturnine

Jag tycker i alla fall att jag ska få din adress!

2008-11-06 @ 18:34:16
URL: http://saturnine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0