En dag kommer jag och du verkligen bli gamla.

Vad roligt det är när man går upp klockan 8 för att ringa ett samtal och så bara får höra att man får ringa imorgon bitti igen. Så idag är jag inte det-löser-sig-humör. Fast saken är väl den i den här stan att saker och ting brukar lösa sig, men det tar en jävla tid innan det gör det. Och jag älskar det faktum att ingen är stressad men ibland önskar jag att åtminstone någonting bara kunde rulla på.

Men nu är det nog med slöandet. Nu har jag på mig de fulaste kläderna jag kunde hitta (vilket är ungefär hela min garderob känns det som på sistone) och ska sätta igång och städa hela lägenheten. Vad nu det ska vara bra för, den kommer väl i alla fall se lika jävlig ut ikväll ändå. Och sen ska jag ta mina sista slantar och köpa frukost till mina kära föräldrar och den lilla Pippen. Kanske bäst att jag serverar den ute på en parkbänk eftersom det ändå är på en sån jag kommer att få bo när helgen är över och jag inte betalat hyran. "Jaha, det var ju synd för dig." Svarade min mamma förresten. Jag måste ha varit en hemsk smärtsam förlossning.

Keane - Love Is The End

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0