Desperat hemmafru.

Nu är jag i Falköping och är hemmafru. Det är en framtidsyrke jag skulle kunna tänka mig faktiskt. Om man är hemmafru får man till exempel ligga kvar i sängen när Jimmy går upp tio i sex och ska till jobbet. Det är skönt. Så kan man sova hur länge man vill. Vilket i mitt fall inte blev till längre än klockan 9 för jag drömde en mardröm om hur Jimmy och Storebror blev nerspöade av ett gäng galningar som skar upp deras magar och slängde en enorm sten i huvudet på Storebror. Men nio, det var sådär lagom.

Sen har jag mest bäddat sängen, duschat (och inte tagit för mycket av herr von Lindroos 250-kronors balsam) och varit och handlat. Jag handlade massor av ICA-varor, mest för att jävlas med Jimmy. "Vi kan ju inte äta ICA-kakor, det måste vara äkta Maryland Cookies!" Såna saker säger Jimmy. Min plånbok säger emot det. Därför blev det massor av ICA-varor. Och lite för att jävlas också. Förresten är Icas chocolate chip cookies godare än Maryland Cookies. Det är ett mysterium det där, ungefär som Lidl-chips. De är fan godare än OLW och Estrella. Åtminstone vissa smaker. Eller så är det bara mina arbetarklass-smaklökar som känner så. Det kan ju förstås herr von Lindroos inte förstå. Haha.

Nu är det meningen att jag ska plugga. Men jag har inte fyra dagstidningar här. Jag har en. Och inte törs jag gå till biblioteket heller, det verkar läskigt. Jag får helt enkelt titta på Internet. Jag gör allt möjligt för att undvika pluggandet. Jag har till och med tittat på Glamour, eller om det var Våra Bästa År? Jag har även ringt till Gust Holm & Co eller vad det nu heter som vi ska hyra lägenhet av i Gbg. Tyvärr hade de bara tid för mig efter 12 imorgon, och jag har bara tid för dem innan 12 imorgon så jag överlämnar det i Evelinas händer, eller kanske våra gemensamma om jag ska hit nästa helg också.

Nu ska jag plugga på riktigt. Solen skiner ute men jag vet inte riktigt vart man ska ta vägen när solen skiner ute i Falköping? Igår åkte jag barfota från Falun till Falköping, inga skor på hela vägen. Jimmy tycker att jag är en hippie. Jag tyckte att jag hade enorma skavsår. Hrm. Nåja. Källkritik, källkritik.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0