Som om jag inte lyssnar längre.

Ja. Här sitter jag och lyssnar på Håkans nya skiva på repeat. Hela dagen. Hela kvällen. Halva natten. Om och om igen. Det här är ingen smack, boom, rätt i magen-skiva som det brukar vara när det gäller Håkan. Det här är en skiva som växer sig in i hjärtat. Och OJ, som det växer. Det växer så det knakar. Det växer så jag skakar. Så det är som det ska helt enkelt.

Jag saknar alltid Clara och Ellen extra-mycket när jag lyssnar på Håkan. Tänker på när vi stod där på Hultsfred och det var Brännö Serenad. "Nu ska jag berätta en liten..." "ANEKDOT!" "... Anekdot." Vi ska ha Håkan-sommar i sommar. Jag tänker strunta totalt i att jag är 23 år och inte borde börja skrika, gråta och skaka. Jag tänker strunta totalt i att jag är 23 år och egentligen borde stå längre bak och titta på, jag tänker dansa tills mina Converse-fötter blöder. Nu tänker jag vara 16 år och låta känslorna falla fritt på midnattsgatorna. Sådeså.

Jag har till och med glömt bort att jag är förkyld. Nästan i alla fall. Håkan. Han botar det mesta. Indeed.

Håkan Hellström - Jag Är Inte Skyldig Nån Nåt

Kommentarer
Postat av: Saturnine

Annars funger Killswitch bra som fan, fast det där är väl en smaksak ;P

2008-03-26 @ 19:35:41
URL: http://saturnine.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0