Imorgon är det fredag!

Och idag har jag och Jocke bakat scones. Det var mest jag som bakade. Jocke läste receptet och såg till så att allting gick rätt till. Dessutom glömde han marmeladen så halva scones-upplevelsen gick om intet.

image78
Att få ihop degen med gaffel är inte det lättaste...

image79
Jag gör en Jamie Oliver och tar saken i egna händer istället!

image80
Mästerkocken i stövlar. Fast jag hade inga stövlar, men det hör inte hit...

image81
Nu ska degen plattas ut till fyra lika stora kakor.

image82
Jocke mätte noga så att varje kaka var 15 cm i diameter, det var viktigt!

image83
Om en sekund är sconesen färdiga!

image84
Oh, så fina de blev! Mina konditor-skills är inte att leka med!

image85
Jag ser till att det blir rättvist fördelat!

image86
En capture-the-moment-bild. Inte alls arrangerad. Jocke är så glad över att få äta scones. Så naturligt glad!

Nu funderar jag på om jag ska hålla mig uppe halva natten bara för att jag ska få vara ledig imorgon, eller om jag ska göra som jag känner för och gå och lägga mig. Lite Coca-Cola bara så orkar jag nog vara uppe några timmar till. Och var är min Storebror med äggen och grädden jag behöver till kakan jag ska baka imorgon?

Isolation Years - Say Oh Say

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0