Det gör ont att veta, men lika ont att undra.

Jag är inte bakis idag heller! Vilket kan bero på att jag bara drack 3 cider, 2 passõadrinkar och en baileysdrink igår visserligen. Min fjärde cider var jag manlig nog och kastade på en vägg. Ja, jävlar ja vad testosteronet flödade! Vad som inte flödade var glädjen till Falun, men det var ju som vanligt då. Nu förstår i alla fall Jimmy vad jag menar med att Falun suger så rejält jävla mycket.

Nåja, förfest med middag och presenter var mycket trevlig iaf. Fina ballerinaskor som tokmatchade min klänning och ett diadem som också tokmatchade. God paj var det också. Sandylicious var mest på G av alla tror jag medan jag och Ceebs mest satt och var interna som vanligt. Thea tycker mer om kossor än barn och vet inte riktigt om hon ska skaffa sig en älskare eller ej. Hanna hade lagt ut svartpeppar på hela matbordet, det är det senaste. Kryddburkar är så ute. Nu kör vi direkt på bordet! Madde var kär i Linda Bengtzing och Therese var upprörd över sin tenta. Så det mesta var förstås som vanligt. Sen kom Johan och jämförde Leksandsklacken med Boten Anna, vilket på sätt och vis stämmer. Jimmy var otrevlig som vanligt (jag är tydligen tjock och slampig. hmpf.) och Freddie hade köpt blåbärssoppa som han skulle ha till Vasaloppet på teve i morse.

Sen var det dags att gå till... Syrrah. Det är det senaste. Istället för Harrys. Även om det är samma sak, men det kanske är roligare om man kallar det Syrrah? Nej. Vi hann inte mer än dit förrän alla jävla Daddy'sarna dyker upp (och med det menar jag Nyman, Mattedaddyn, Mörklockiga Daddyn, Canadagrisen och hela tjottaballongen) och det första man får höra är: "Var har du Tomten då?" Ja. Undrar varför jag hatar Falun så mycket? Det kan bero på att tiden där stannade 2004. Värre blev det när vi stod i kön och alla började skryta om hur de går till Harry's varje helg, inte behöver visa leg och vet hur det funkar därinne. Jag blev mitt allra bittraste jag och Jimmy fattade vinken riktigt bra och drog mig därifrån. Tack och lov.


Vi hängde på Mariannes istället. Haha. Somaliern var där. Det var ren lycka. Jag hjärta Somaliern. Honom ska jag ha som frikort. Johan var lycklig för han fick dansa med Inga-Lill. Jag träffade en tremänning som jag aldrig träffat förut i hela mitt liv och sen träffade jag min kusins man som kan ha varit en aning dragen. Vi rymde från Marres och gick vidare till Etage. Fast innan vi gick dit fick Freddie lov att leta rätt på sin sprit som han gömt i buskarna. På Etage blev beviset på att tiden i Falun stannade 2004 ännu mer påtagligt då jag bara får smita in utan att visa leg medan Jimmy blir stoppad för honom kände inte vakten igen, men det gjorde han med mig. Fint. Jag har inte varit på Etage på flera år, men jag ser tydligen fortfarande likadan ut som när jag var 19.

Vi tog bara hissen upp till Etage sen åkte vi ner igen och gick och åt pizza. Eller ja, jag åt pizza. Jimmy betalade bara för den och satt och tittade på när jag tjockade mig. När jag tjockat färdigt gick vi tillbaka till Syrrah och träffade en Ceebs som blivit plakat, sen ringde Jen och ville titta på min karl. Och vem är jag att neka henne något sånt? Så det fick hon väl göra, även fast det kostar en femma. Hittade på Denise där utanför också som berättade för Jimmy att det bästa med mig är att jag kan matcha kläder så bra. Eh, jaha? Tack för den. Nåja, det är ju bättre än att vara tjock och slampig i alla fall.

Idag har jag mått oförskämt bra och dessutom varit väldigt snäll då jag låg tyst och snäll i 3 timmar utan att väcka Jimmy när han sov till ett. Men när han väl vaknade tvingade jag honom att lyssna på massa pop. Mouwahahaha. Det kan han gott ha den lilla moderaten. Hoppas han får världens jobbigaste bilresa hem också. Nu ska jag bara äta chips och tjocka mig hela jävla kvällen. Och plugga lite geografi förstås. Känner att jag är rätt pepp efter den där kö-upplevelsen igår. Falun? Ge mig en paus.

Oasis - Don't Look Back In Anger


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0