38.09 grader.

Nu är den nere i 38 grader. Febern alltså. Jag är på dåligt humör. Det går inte riktigt ihop med att jag måste skriva ett mail till min geografi-lärare och svara på när jag har tid att göra ett nytt prov. Jag började svara något i stil med:

"Jag har tid att skriva ett nytt prov... Aldrig. Eftersom jag fick G på slutprovet första gången och inte riktigt ser någon anledning till varför jag då måste skriva ännu ett prov? Måste jag bevisa två gånger att jag har kunskaper för att få G i Geografi B? Får jag GG i betyg då? Dessutom har jag 38,5 graders feber och jobbar 8 timmar om dagen, vilket innebär att jag inte har tid att skriva det där provet innan 15'de april när jag måste vara färdig. Kan du inte bara ge mig mitt jävla G som jag redan bevisat för dig att jag förtjänar så slipper du extra-arbetet med att rätta ännu ett prov och jag kan få min högskole-behörighet så jag får flytta ifrån den här äckliga jävla staden jag bor i och baka min kakor och göra någonting jag trivs med. Hur hade du känt dig om du hade fått lov att baka 40 olika sorters chokladkakor bara för att ens få behörighet till läsa till att bli geografilärare? VA?!"

Jag insåg sedan att min bitterhet tog överhanden. Som den så ofta gör. Så jag började på ett nytt svar:

"Fan. Jonas. Jag orkar inte. Vad har du för kontonummer så kan vi få det här överstökat? Du får 500 kronor och jag nöjer mig med ett G. Sen kan du få gratis fika på mitt konditori varje gång du besöker Göteborg i framtiden. Kom igen. Vi vinner båda två på den här dealen."

Men jag fegade ur. Nu funderar jag på något lite mer dirrty förslag. Men först lite Ipren. Ipren is my new best friend!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0