Skogen är full av nötter.

Jag har varit på majstångsresning för första gången på flera år idag. Jag hade ingen folkdräkt på mig. Jag borde skämmas. Pippen hade inte heller någon folkdräkt. Han ville mest fika. Sedan plockade han blommor och gav blommor till alla som var där. Han är inte blyg han inte. Inte för vuxna iaf, barn är det lite värre med. När vi skulle dansa runt midsommarstången ville han inte för att det var för mycket barn. Jag skulle helst bära på honom. Vilket var lite svårt då jag hade Elias på andra sidan som mest ville hålla handen. En bit bort stod Märta och blängde argt på Pippen. Hon hatar honom. (Hennes egna ord till och med.) Jag har ingen fritid. Jag jobbar jämt.

Annars är jag fortfarande förkyld som en gnu och förvirrad över midsommarafton. Inte för att det spelar någon roll egentligen, det är ju bara hajpat. Som juldagen, nyårsafton och fotbolls-EM. Laddat för fest, bäddat för fiasko. Jag skulle vilja.... Göra de där jordgubbsbakelserna jag spanat in, grilla, äta lite gott och ha det varmt och skönt. Med Jimmy. Jimmy kommer hit imorgon, sen har vi 4 veckor som vi inte ska vara ifrån varandra en sekund. 4 VECKOR! Det är lyxigt som fan. Och jag som brukar gråta när jag ska åka hem efter att ha varit med honom en helg. Oj oj.

Pippen ligger och sover i rummet bredvid. Imorgon ska vi leka. Men inte cykla, för han har inte tid. Jag måste åka till stan och köpa en hårfärg, det hade Pippen tid med. Det är bara för att han vill åka buss. Vi får se hur det blir, i bästa fall jag kan tjata på min far att få övningsköra in till stan. Om jag nu törs det med så värdefull last i bilen. Pippen, han är bra han. Mest för att han idag vid matbordet vände sig mot min mamma och sa: "Farmor, du är mongo!" Hon blev skitsur. Jag skrattade så jag grät. Det här är roligare än när han satt och heilade på Ankans kalas, eller när han pekade fuck you på julafton. Eller när han drack Smirnoff Ice och tyckte det var apgott.

Nu ska jag sova för jag är trött och förkyld. Dessutom behöver jag sova ut. Jag måste baka bröllopstårtor. Det ska bli roligt. Jag vill bli konditor. Kakor är livet.

Al, Marc & Sandy - The Homerun

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0